Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a anunțat progresul semnificativ în construcția celor patru loturi ale autostrăzii Buzău-Focșani, parte a Autostrăzii Moldovei A7. Acest tronson, ce însumează 82,44 km de autostradă, este una dintre cele mai importante lucrări de infrastructură demarate în ultimii ani în România, cu un grad ridicat de finalizare.
Lucrările finalizate până în prezent includ:
- Realizarea integrală a celor 154 de podețe;
- Progresul semnificativ al celor 41 de structuri (poduri și podețe), inclusiv finalizarea suprastructurii pentru aproximativ 2000 de metri dintr-un total de 3332 de metri, cu 1200 de metri aferenți podului peste râul Buzău;
- Aproximativ 95% din terasamentele necesare au fost realizate, incluzând corpul autostrăzii și drumurile de legătură;
- 70 km de asfalt de bază și 60 km de strat de uzură au fost deja executați.
În paralel, continuă lucrările la drumurile de întreținere, amenajarea peisagistică, montarea panourilor fonoabsorbante și a dispozitivelor de siguranță, precum parapetele median și lateral, deja montate pe 52 de km.
Scriosteanu estimează că, până la sfârșitul anului, circulația va fi deschisă pe toate cele patru loturi ale autostrăzii Buzău-Focșani. Autostrada Moldovei #A7, care va lega Ploieștiul de Pașcani, este prima autostradă din România aflată integral în execuție, însumând 320 km, cu 13 loturi în total.
Proiectul face parte din Programul Investițional 2021-2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România și este considerat un succes major al guvernului liberal.