Salonul Auto de la Paris începe luni. Maşinile electrice la preţuri accesibile vor domina standurile producătorilor europeni
Cei mai mari producători de automobile din Europa au folosit mult timp Salonul Auto de la Paris pentru a prezenta modele noi și tehnologii noi. Anul acesta, tema este diferită: prețul.
În contextul în care șoferii se opun costului ridicat al vehiculelor electrice, Stellantis NV, Renault SA și Volkswagen AG intenționează să își prezinte cele mai recente vehicule electrice de buget la evenimentul bienal care începe luni, scrie Bloomberg.
Scopul lor este de a redresa o cădere care a început anul trecut, când guvernele au început să retragă stimulentele pentru renunțarea la motoarele cu combustie.
Salonul Auto de la Paris. Mizele sunt mari pentru succesul noilor modele
Rivalii chinezi conduși de BYD Co. câștigă cote de piață în regiune cu modele mai ieftine.
Dacă producătorii europeni de automobile nu reușesc să vândă mai multe vehicule electrice, vor trebui să plătească amenzi de până la 15 miliarde de euro pentru că nu au îndeplinit obiectivele mai stricte de reducere a emisiilor flotelor.
„Starea de spirit nu este grozavă în jurul vehiculelor electrice în acest moment – nu există suficientă infrastructură de încărcare, există volatilitate în ceea ce privește prețul, dar să vedem”, a declarat Luca de Meo, directorul general al Renault.
„Chiar încercăm să facem tot ce ne stă în putință”.
Renault se află în fruntea campaniei de preţuri accesibile, prezentând modele plug-in la Paris, inclusiv R4, care se așteaptă să coste mai puțin de 35.000 de euro (38.269 de dolari).
De asemenea, Renault prezintă noul R5, o versiune electrică de 25.000 de euro a unei mașini pe benzină din anii 1970, care a oferit un transport eficient din punct de vedere al consumului de combustibil într-o perioadă în care prețurile petrolului erau în creștere.
Expoziția ar putea marca un punct de cotitură pentru producătorii europeni de automobile, care s-au chinuit să producă vehicule electrice ieftine.
Problemele timpurii de dezvoltare a software-ului, costurile ridicate ale forței de muncă și componentele constant scumpe, cum ar fi bateriile, au afectat industria.
Pentru a menține marjele de profit ridicate, mulți producători auto s-au concentrat pe vânzarea de modele premium.
Piaţa din Europa nu mai poate susţine preţul mediu de 45.000 de euro pentru maşini electrice
Acest lucru, împreună cu eliminarea subvențiilor în țări precum Germania și Suedia, a dus la creșterea prețului mediu al vehiculelor electrice la peste 45.000 de euro în acest an.
Astfel, modelele electrice nu mai sunt la îndemâna multor europeni, care încearcă deja să facă față costurilor ridicate ale împrumuturilor și ale traiului.
Competiţia din China
Producătorii europeni tradiționali se confruntă cu mai mulți producători chinezi dornici să se extindă în regiune, în ciuda deciziei Bruxelles-ului din această lună de a crește tarifele pentru vehiculele lor electrice până la 45%.
BYD aduce la Paris vehicule electrice și hibride plug-in, inclusiv modele de masă care concurează cu mașinile franceze și germane, precum și cu Modelul Y al Tesla Inc.
În încercarea de a-și demonstra priceperea tehnologică, BYD va prezenta, de asemenea, Yangwang U8, un SUV de lux care costă aproximativ 1 milion de yuani (141.509 dolari).
Xpeng Inc. cu sediul în Guangzhou, care are un parteneriat cu Volkswagen, va prezenta viitorul său sedan P7+, o versiune cu ampatament mai lung a modelului P7 de 50.000 de euro care concurează cu modelele de dimensiuni medii mai scumpe de la BMW și Mercedes.
În timp ce producători precum Great Wall Motor Co. și Nio Inc. sunt absenți de la salon, o serie de producători auto chinezi și-au trimis personalul la Paris pentru a discuta cu producătorii și distribuitorii locali despre parteneriate potențiale, intrarea pe piață și producția europeană.
Cazul Stellantis
Stellantis apelează la Leapmotor din China pentru a reduce costul mașinilor sale electrice.
Printre modelele prezentate la Paris se numără Leapmotor B10, un SUV compact destinat șoferilor tineri, al cărui preț se așteaptă să fie mai mic decât cel al modelelor concurente.
Feedback-ul de la expoziție ar putea determina pașii următori pentru eforturile Stellantis de a produce vehicule Leapmotor la o fabrică a grupului din Polonia.
Marca Citroën a companiei – care, în 1948, a contribuit la introducerea mașinilor accesibile în Franța cu modelul 2CV – intenționează să prezinte la Paris vehicule electrice cu prețuri moderate, inclusiv noul C3 Aircross, pe care îl numește „cel mai accesibil SUV compact” de pe piață.
Citeşte şi: Situaţie dramatică la Fiat! Vicepremierul Italiei despre şeful Stellantis: Ar trebui să-i fie ruşine!