Reuters: China ia în considerare posibilitatea de a produce vehicule electrice în Europa
Directorul general pentru afaceri internaționale al companiei GAC, Wei Hagan, a declarat că producerea de autovehicule în Europa ar putea rezolva problemele legate de taxele vamale impuse de UE, recent, la mașinile electrice din China.
Producătorul chinez de automobile GAC ia în considerare producerea de vehicule electrice în Europa pentru a evita tarifele UE asupra mărfurilor importate din China, relatează Reuters, cu referire la directorul general al afacerilor internaționale al companiei, Wei Hagan.
Potrivit acestuia, GAC nu vinde încă mașini pe piața europeană, dar la Salonul Auto de la Paris intenționează să prezinte un SUV electric adaptat cumpărătorilor europeni. Firma vede Europa ca pe una dintre zonele cheie care rămâne „relativ deschise”, în ciuda deciziei Bruxelles-ului de a impune tarife mari pentru mașinile electrice din China. „Localizarea producției [în Europa] ar putea fi o modalitate de a rezolva această problemă”, comentează Wei Hagan asupra situației, menționând că firma „explorează foarte activ această posibilitate”.
Firma chineză GAC are în plan să deschidă o fabrică în UE de vehicule electrice
GAC a clarificat că astfel de discuții sunt „într-un stadiu incipient”. În plus, compania nu a luat încă o decizie dacă intenționează să-și construiască propria fabrică în Europa sau să achiziționeze una existentă. Pe acest fond, agenția notează că SUV-ul pe care concernul îl va prezenta la Paris se numește Aion V, autonomia sa este de 520 km, iar prețul așteptat nu va depăși 40 de mii de euro. Este planificat ca mașina electrică să apară pe piața europeană la mijlocul anului 2025.
Pe 4 octombrie, UE a majorat taxele la mașinile electrice chinezești, fixând cota maximă la 35%.
China vede acest lucru ca un act de protecționism și a anunțat măsuri de represalii împotriva mărfurilor europene. În special, pe 8 octombrie, Ministerul Comerțului din Republica Populară Chineză a anunțat o anchetă antidumping asupra produselor agricole din Uniunea Europeană. Beijingul are în vedere și majorarea tarifelor la mașinile cu motor mare din țările membre ale asociației.