Încep lucrările pe Autostrada A0 Nord. Irinel Ionel Scrioşteanu: Voi convoca la faţa locului toţi responsabilii
Luni, s-a anunțat o etapă importantă în dezvoltarea infrastructurii României, odată cu emiterea Autorizației de Construire pentru Lotul 1 al Autostrăzii Bucureștiului A0 Nord. Acesta este ultimul tronson al autostrăzii pe care lucrările nu fuseseră încă începute, iar realizarea sa va completa Coridorul de Transport Pan-European nr. IV, care leagă Constanța de Nădlac, oferind o conexiune strategică pentru transportul național și internațional.
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a explicat că autorizația include atât lucrări de construcție a drumului, cât și lucrări de artă, cum sunt podurile și pasajele care vor face parte din structura autostrăzii. Acesta a detaliat câteva dintre principalele lucrări autorizate, menționând:
- Construirea unui pod pe autostradă peste râul Dâmbovița, la kilometrul 2+999.
- Un alt pod care va traversa râul Bâldana, la kilometrul 4+024.
- Un pasaj major peste calea ferată 101 București-Pitești și DN7, cu o lungime impresionantă de 733 de metri, la kilometrul 8+724.
- Un pasaj complex peste râul Colentina, liniile de cale ferată 300 București-Ploiești și Mogoșoaia-Buftea, cu o lungime de 650 de metri.
”A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru construcţia Lotului 1 al Autostrăzii Bucureşiului A0 Nord, ultimul lot al acestei autostrăzi pe care nu erau începute lucrările şi, totodată, lotul care întregeşte Coridorul de Transport Pan-european nr. IV (Constanţa – Nădlac)”, a transmis, luni, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioşteanu.
Pe lângă aceste structuri, proiectul include lucrări esențiale pentru siguranța circulației, precum scurgerea apelor, consolidarea infrastructurii, realizarea nodurilor rutiere la intersecțiile cu DN7 și DN1A, precum și restabilirea drumurilor existente.
De asemenea, se vor efectua relocări de rețele de utilități și lucrări de iluminat rutier, toate acestea fiind menite să asigure o autostradă modernă și eficientă.
Scrioșteanu a precizat că lucrările vor avea o durată de 22 de luni, termen calculat de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor. Pentru a accelera acest proces, săptămâna viitoare va organiza o întâlnire cu toți responsabilii de proiect direct la fața locului, pentru a se asigura că demararea lucrărilor se va face cât mai repede.
Tronsonul de autostradă, care se întinde pe o lungime de 17,5 kilometri, va lega Autostrada București-Pitești (A1) de DN1, traversând teritorii din județul Ilfov, inclusiv localitățile Dragomirești-Vale, Buftea, Mogoșoaia și Corbeanca. De asemenea, lucrările vor acoperi și zone din județul Giurgiu, în localitățile Joița și Săbăreni.