Cel mai așteptat lot de autostradă din România a intrat în execuție! Are 2,13 km de tuneluri. Grindeanu: „Este o rușine ce s-a întâmplat aici!“ (VIDEO)

Publicat: 19 oct. 2024, 12:16, de Marian Apipie, în ECONOMIE , ? cititori
Cel mai așteptat lot de autostradă din România a intrat în execuție! Are 2,13 km de tuneluri. Grindeanu: „Este o rușine ce s-a întâmplat aici!“ (VIDEO)
Cel mai așteptat lot de autostradă din România a intrat în execuție! Are 2,13 km de tuneluri. Grindeanu: „Este o rușine ce s-a întâmplat aici!“

Mobilizare bună pe „lotul rușinii“ al A1 Lugoj – Deva, unde grupul UMB a demarat lucrările. Pe șantier și-au făcut apariția și partenerii bosniaci ai lui Dorinel Umbrărescu, care au experiență în construcția de tuneluri. Vorbim de lotul lipsă Margina – Holdea din Autostrada (A1) Lugoj – Deva, blocat cinci ani din cauza urșilor, cum s-a spus la acea vreme. Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, prezent sâmbătă pe șantier, a spus este o rușine că acest lot lipsă din A1 Lugoj – Deva a stat blocat ani de zile.

Cel mai așteptat lot de autostradă din România a intrat în execuție! Lotul Margina – Holdea, bucata lipsă din Autostrada (A1) Lugoj – Deva, a intrat pe mâna grupului UMB, în asociere cu Euro Asfalt d.o.o, iar lucrările au demarat în forță. Lotul lipsă de 9,13 km este așteaptat de foarte mult timp de șoferii care vor să ajungă direct la Nădlac, la granița cu Ungaria, doar pe autostradă. Tronsonul va include și 2,13 kilometri de tunel forat, cu două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu o platformă de 11,25 m.

Constructorii au început lucrările la portalurile de acces

Mobilizarea pe șantier este bună, potrivit Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, prezent sâmbătă aici. Euro Asfalt efectuează activități topografice și face pregătiri pentru platforma de acces la viitoarele tuneluri, iar UMB continuă aprovizionarea cu anrocamente în depozitul din zona Holdea și aprovizionarea cu balast în depozitul din organizarea de șantier.

„Mobilizare bună a asocierii româno-bosniece pe șantierul tronsonului cu tuneluri de pe Autostrada Lugoj – Deva (A1)! Constructorii au început deja lucrările la portalurile de acces, apoi vor intra în etapa de foraj a tunelurilor, cu o lungime totală de 2,13 km. Utilajele necesare construcției celor 9,13 km de autostradă dintre Margina și Holdea sunt în șantier, iar depozitele cu anrocamente și balast sunt alimentate în flux continuu“, a transmis Sorin Grindeanu, pe Facebook.

Cel mai așteptat lot de autostradă din România a intrat în execuție. Grindeanu: „Este o rușine ce s-a întâmplat aici!“

Prezent pe șantier, Sorin Grindeanu a reluat puțin povestea acestui lot lipsă din A1 Lugoj – Deva. Apoi a apreciat mobilizarea constructorului.

„Am fost și în urmă cu două săptămâni aici, am vrut să vin și astăzi, ca o concluzie sunt vreo 450 de muncitori și 200 de utilaje zilnic pe șantier, dar din ce am discutat cu constructorul se va dubla numărul de persoane și de utilaje. S-au atacat toate portalele, se lucrează în forță, am încredere și în directorul de șantier, este același de la Centura Timișoarei, unde lucrurile s-au mișcat bine. Și aici toate lucrurile sunt într-o desfășurare cât se poate de bună. Și eu, dar și toți bănățenii ținem foarte mult la acest tronson și vrem să fie gata mai repede decât este termenul limită, pentru că e absolut necesar și cred că este o rușine ceea ce s-a întâmplat aici în ultimii ani“, a afirmat Sorin Grindeanu.

„Vă spun acum din experiența mea legată de acest tronson. În 2017, eram prim-ministru, ministru al Transporturilor era Cuc. Am întrebat într-o ședință de guvern cu este cu această bucată lipsă și mi s-a spus toată povestea cu urșii, cu pasajele, pe care nu vreau să o mai reiau acum, se știe. Cert este că am venit ministru al Transporturilor peste 4 ani, în 2021, și lucrurile erau în aceeași situație cum au fost lăsate atunci. Am reușit, eu zic destul de repede, să organizăm licitația să mergem la pachet cu proiectare și execuție, pentru că aici nu se putea altfel, dar cel mai important lucru este că cei care au câștigat licitația sunt o companie care își face foarte bine treaba. S-a văzut asta!“, a adăugat Grindeanu.

„Acești 10 km lipsă din A1 Lugoj – Deva ne încurcă foarte mult“

Potrivit ministrului Transporturilor, lotul lipsă Margina – Holdea îi încurca foarte mult pe șoferi. „O să vedeți că mobilizarea din șantier este una bună și va continua să fie și mai bună. Nu pot să nu spun că acești 10 km lipsă din A1 Lugoj – Deva ne încurcă foarte mult. De aceea, oricine ar veni în noul Guvern o să beneficieze, dacă pot spune așa, de presiunea mea și a celorlalți colegi pentru ca acest proiect să nu fie lăsat deoparte“, a conchis ministrul Transporturilor. Grindeanu a mai precizat că se lucrează și la modernizarea căii ferate din zonă și că au demarat lucrările de reabilitare a gării din Lugoj.

Antreprenorul lucrării pentru lotul lipsă al A1 Margina – Holdea este asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO ASFALT d.o.o. Finanțarea este asigurată prin PNRR, iar durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare și 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani.

După finalizarea lucrărilor pe acest lot, șoferii vor putea circula neîntrerupt pe autostradă de la Sibiu la Nădlac, granița cu Ungaria.

Citește și: Se deschide circulația pe încă o autostradă din România! Patru loturi, predate „la cheie“ de UMB (VIDEO)