Samsung România nu își asumă erorile din propriile campanii de promovare
Cei care au plasat ordine de cumpărare pe site-ul companiei pentru telefoane vârf de gamă, după o eroare tehnică s-au trezit cu ele anulate și cu un voucher neproftabil în compensație.
Siuația este semnalată pe site-ul gadget.ro care a relatat situația unor comenzi reale date pe site-ul Samsung la sfârșitul săptămânii trecute pentru telefoanele Samsung S24, S24+, S24 ultra. Pentru o scurtă perioadă de timp, pe site, aproximativ o oră conform gadget.ro, au putut fi cumulate două vouchere de reduceri astfel încât prețurile au fost mai mici decât la alte magazine online care comercializau smartphone-uri comparabile (un Samsung Galaxy Ultra putea fi cumpărat cu mai puțin de 3800 lei, prețul normal pe alte siteuri fiind de peste 5.000 lei)
Situția a fost speculată pentru aproximativ 100 de comenzi, cei care au comandat bucurându-se o vreme pentru că au putut achiziționa aparate vârf de gamă la prețuri mai mici dar relativ repede compania a intevenit cu un comuniat prin care anunța clienții beneficiari ai erorii tehnice că nu vor avea comenzile onorate, li se vor restitui banii în 48 de ore iar drept mulțumire pentru fidelitatea lor față de brand vor primi un voucher de 10% din valoarea unei comenzi viitoare pe site pentru anumite tipuri de telefoane (cele 3 amintite deja plus câteva modele Fold).
Problema în acest caz este că reducerea se aplică prețului de listă al produselor, în vreme ce prețurile care pot fi găsite la alte magazine și uneori chiar și pe site-ul Samsung includ anumite promoții care le coboară, uneori semnificativ sub acest reper.
După cum remarcă și cei de la gadget.ro, ,,prețurile standard practicate de Samsung România pe site-ul său oficial sunt foarte mari. Dacă luăm același exemplu pentru Samsung Galaxy S24 Ultra de 512 GB, prețul actual este de 7799.99 lei, care cu -10% se duce la 7019.99 lei. Pe site există deja o reducere de 2300 lei, dar aceasta se aplică sub cod cupon, astfel că cele două nu pot fi cumulate”. Potrivit autorului articolului, o parte dintre clienți s-au adresat deja ANPC.
Precedentul eMAg și erorile transformate în cârlige de marketing
Să ne amintim de situațiile asemănătoare petrecute la eMag, când prețurile foarte mici apărute în mod eronat pe site, în special în categoria produselor resigilate, au fost onorate fără probleme, compania folosind astfel de cazuri pentru a se promova (cei care citeau astfel de știri erau motivați să revină mai des pe site în căutarea unor chilipiruri aduse de erorile de clasificare și afișare).
Samsung România a ales să nu își asume propriile erori de pe site chiar dacă numărul de comenzi care beneficiau de acestea era redus (aproxiamtiv 100) și asta s-ar putea reflecta în traficul site-ului pe termen lung, mai ales că nu sunt oferite cele mai prietenoase prețuri acolo pentru produsele Samsung.