Taxi vs. Uber/Bolt: Cine te țepuiește mai tare?

Publicat: 26 oct. 2024, 14:39, de Vlad Stefan Orjan, în ACTUALITATE , ? cititori
Exclusiv
Taxi vs. Uber/Bolt: Cine te țepuiește mai tare?

Într-o dimineață obișnuită a traficului din București, diferența de tarif între un taxi clasic și o cursă Bolt m-a făcut să aleg varianta mai ieftină. Însă drumul de întoarcere s-a transformat într-o adevărată aventură, când șoferul de taxi a început să „negocieze” din mers și să mă taxeze suplimentar, invocând aglomerația și costurile ridicate ale meseriei. Această experiență scoate la iveală problemele sistemice din transportul de tip ridesharing și taxi, lăsând pasagerii să aleagă între tarife imprevizibile și servicii uneori dubioase.

Recent, am fost nevoit să folosesc un serviciu de ridesharing sau taxi pentru a mă deplasa din Chiajna până la Buftea. Dimineața, între orele 06:45 și 07:00, am verificat aplicația Bolt, unde prețul unei curse era estimat la aproximativ 100 de lei, iar mai apoi a urcat la 140 de lei. În schimb, pe aplicația Star Taxi, un taxi obișnuit ar fi costat între 60 și 70 de lei. Am ales varianta mai accesibilă și, pentru drumul de dus, am avut o experiență conform așteptărilor.

Întoarcerea, însă, a fost o poveste cu totul diferită. La ora 17:30, prețurile erau similare în ambele aplicații, iar un șofer de taxi se afla deja în zonă, așa că am ales din nou să merg cu taxi. Însă, câțiva kilometri mai târziu, șoferul a oprit în mijlocul câmpului, a oprit aparatul de taxare și a insistat să discutăm despre „greutățile” meseriei sale. A continuat apoi cu o lamentare despre prețurile mari, taxele ridicate și asigurările costisitoare, totul culminând într-o „negociere” privind prețul cursei, care, de la cei 80 de lei promiși inițial, a ajuns în final la 110 lei.

Dacă vă întrebați cum s-a ajuns la o asemenea diferență de tarif, răspunsul este o combinație de ambuteiaj și atitudinea imprevizibilă a șoferului. Când am ajuns pe Centura Capitalei, ne-am blocat într-un trafic intens, pierzând aproximativ 15-20 de minute. Frustrat de situație, șoferul a început să lovească bordul mașinii, declarând că își va lăsa meseria și că intenționează să plece în străinătate, deoarece oricum îi expiră atestatul în curând.

La finalul cursei, șoferul mi-a spus, aproape pe un ton șiret: „Cursa face 110 lei, dacă vrei să mai lași ceva pe lângă, bine…”.

Șiretenia șoferului nu a avut succesul scontat. I-am dat cei 110 lei pe care îi solicitase, fără să adaug nimic „pe lângă,” așa cum spera el. Dar, pentru comportamentul său și tentativa de a mă păcăli, s-a ales cu o plângere la poliție, în speranța că astfel de practici vor fi sancționate și că alți pasageri nu vor trece printr-o experiență similară.

Citește și: Un șofer de Bolt a fost condamnat la închisoare după ce a încercat să-l omoare pe Justițiarul de Berceni. Bărbatul a fost acuzat că a pipăit o minoră de 14 ani în zonele intime în timp ce se afla în timpul serviciului

Această experiență relevă problemele pe care pasagerii le întâmpină atunci când apelează la servicii de transport. Pe de o parte, prețurile din aplicațiile de ridesharing precum Bolt sau Uber cresc semnificativ în orele de vârf sau în condiții meteo nefavorabile, în timp ce serviciile de taxi pot fi o alegere la fel de costisitoare și uneori nesigure, din cauza practicilor unor șoferi.

Indiferent de alegere, fie că e Bolt, Uber sau un taxi clasic, pentru cei care depind de aceste mijloace de transport la ore de trafic intens, alegerea ideală este dificilă și, din păcate, aproape imposibil de prevăzut.