Alstom livrează Metrorex simulatorul de ultimă generație pentru Linia 5, pentru instruirea practică a mecanicilor care vor conduce noile trenuri
Alstom, lider global în mobilitate inteligentă și sustenabilă, a livrat companiei Metrorex un simulator de conducere Next Generation pentru trenurile de metrou Metropolis, ca parte a contractului de furnizare de material rulant pentru Linia 5. Simulatorul integrează cele mai recente funcționalități și capabilități ale tehnologiei de realitate virtuală, pentru a instrui mecanicii și tehnicienii în vederea operării trenurilor de metrou în mod sigur și eficient. Simulatorul este instalat la stația Valea Ialomiței de pe Linia 5, unde reprezentanții Metrorex au semnat procesul-verbal de recepție.
Simulatorul reproduce în mediu digital elemente reale cum ar fi calea de rulare, stațiile, depoul și echipamentele de semnalizare și control de pe Linia 5, creând scenarii realiste folosind tehnologia realității virtuale, creând efectiv o „dublură digitală” a infrastructurii și a materialului rulant, în scopul instruirii personalului. Simulatorul include, de asemenea, o replică la scară 1/1 a cabinei mecanicului de pe trenurile de metrou Alstom Metropolis, care urmează să circule pe Linia 5. Aceasta este prima linie de metrou din București și din România echipată cu sistem de control al traficului de tip CBTC și va permite intervale de succedare între trenuri de 90 de secunde.
„La Alstom, siguranța circulației este prioritatea principală. Cu progresele tehnologice disponibile astăzi, suntem capabili să creăm un mediu de instruire sigur pentru viitorii mecanici și tehnicieni, asigurându-ne că aceștia stăpânesc abilitățile necesare pentru a opera în mod sigur și responsabil cea mai recentă generație de material rulant”, declară Gabriel Stanciu, director general Alstom pentru România, Bulgaria și Moldova.
Cu această tehnologie de ultimă generație, Metrorex își va pregăti instructorii, care, la rândul lor, vor instrui mecanicii de tren în vederea operării cu pasageri. În timpul modulului de formare, instructorii pot simula condițiile de trafic și potențialele probleme care pot apărea în timpul operării, precum și funcționarea în regimuri degradate. Șase instructori vor finaliza în scurt timp un program riguros de pregătire cu experții Alstom, pentru a se califica în vederea formării viitorilor mecanici.
Alstom oferă cel mai larg portofoliu de simulatoare de conducere și a instalat peste 125 de simulatoare pentru clienții săi din întreaga lume. Simulatoarele Alstom sunt singurele de pe piață care oferă o experiență complet imersivă, punând la dispoziția clienților un mediu de instruire din perspectivă personală, nu numai pentru conducerea vehiculului în sine, ci și pentru toate acțiunile mecanicului, inclusiv părăsirea cabinei pentru inspectarea trenului, atât în interior, cât și în afara acestuia.
Linia 5 este în prezent în operare cu călători, fiind lansată în septembrie 2020 folosind un sistem de semnalizare convențional furnizat tot de Alstom. Odată cu implementarea completă a sistemului CBTC (Communication-Based Train Control), compatibil cu noile trenuri Alstom echipate cu sisteme de semnalizare îmbarcate, Linia 5 va oferi transport cu metroul mai eficient și mai sigur. Alstom este lider mondial pe piața CBTC, soluțiile sale avansate și de înaltă performanță de semnalizare urbană fiind în serviciu pe 180 de linii din întreaga lume.
Primele patru trenuri de metrou marca Metropolis pentru Linia 5 sunt deja la București și parcurg testele obligatorii în vederea obținerii Agrementului Tehnic eliberat de ASFR, pentru circulație cu călători pe cea mai modernă linie de metrou din București.
Răspunzând diferitelor cerințe ale clienților din întreaga lume, soluțiile de metrou Metropolis ale Alstom sunt proiectate de peste 60 de ani pentru a ajuta orașele „să respire”. Peste 80 de clienți operează metrouri construite de Alstom. Peste 35.000 de vagoane de metrou au fost comandate sau sunt deja în funcțiune în peste 70 de orașe din 40 de țări.
Alstom™ și Metropolis™ sunt mărci înregistrate ale Alstom Group.