Proprietarul navei care a produs prăbușirea podului din Baltimore este de acord să plătească 102 milioane de dolari
Proprietarul și operatorul navei implicate în accidentul de la podul Francis Scott Key din Baltimore au fost de acord să plătească aproape 102 milioane de dolari, ca parte a unui acord de despăgubire, în urma tragediei care a cauzat pierderea a șase vieți.
Corporațiile Grace Ocean Private Limited și Synergy Marine Private Limited din Singapore, proprietarul și respectiv operatorul navei Dali, au acceptat să încheie un acord de plată pentru a încheia procesul pornit pe latura civilă de Departamentul de Justiție al SUA, după accidentul din martie, din Baltimore. Evenimentul a provocat pagube masive și a întrerupt traficul naval timp de luni de zile, scrie The Telegraph.
Prăbușirea podului din Baltimore, o tragedie complet evitabilă
Departamentul de Justiție al SUA a menționat în plângerea sa că accidentele de acest tip sunt rezultatul unei neglijențe majore.
Nava Dali, deținută de companiile din Singapore, a suferit probleme mecanice și electrice grave în timpul unei curse din Baltimore, către Sri Lanka, care au dus la pierderea controlului navei. În urma defectării sistemului de direcție, Dali s-a abătut de la curs și a lovit structura principală a podului Francis Scott Key, provocând prăbușirea acestuia.
Plângerea a subliniat deficiențele de întreținere ale sistemelor de bord și a menționat că problemele electrice și mecanice au fost neglijate în mod sistematic de operatorii navei. „Această tragedie a fost complet evitabilă”, au afirmat procurorii, subliniind că eșecul întreținerii a contribuit decisiv la producerea acestui dezastru.
Impactul prăbușirii podului și măsurile de răspuns
Podul Francis Scott Key era o arteră esențială pentru traficul din Baltimore, iar prăbușirea acestuia a afectat atât circulația autovehiculelor, cât și transportul naval. Accidentul a cauzat decesul a șase lucrători în construcții, majoritatea imigranți din America Latină, care lucrau în timpul nopții pentru a repara porțiuni deteriorate ale carosabilului. În timp ce echipajele de poliție au reușit să oprească traficul rutier pe pod, salvând probabil alte vieți, avertizarea echipajului de pe navă nu a fost transmisă în timp util pentru a evita impactul fatal.
În urma prăbușirii, guvernul federal a inițiat o acțiune de curățare amplă, cheltuind peste 100 de milioane de dolari pentru a elibera canalul Fort McHenry de resturile acumulate. Eforturile de curățare au implicat îndepărtarea a peste 50.000 de tone de oțel, beton și asfalt. Această muncă laborioasă și costisitoare a inclus și construirea de canale temporare pentru a permite reluarea traficului naval pe rute alternative, până când canalul principal a fost redeschis în iunie.
Reconstrucția podului din Baltimore: costuri uriașe și estimări pentru finalizare
Acordul de despăgubire, în valoare de 101,98 milioane USD, a fost salutată ca o „etapă importantă” de către Benjamin C. Mizer, procuror general adjunct principal, care a subliniat că această sumă va acoperi costurile de curățare suportate de contribuabilii americani. Totuși, această despăgubire nu include fonduri pentru reconstrucția propriu-zisă a podului Francis Scott Key.
Responsabilitatea pentru reconstrucția podului revine statului Maryland, care a început deja demersurile pentru recuperarea costurilor printr-un proces separat. Conform estimărilor, refacerea structurii va costa între 1,7 și 1,9 miliarde USD, iar lucrările sunt așteptate să dureze până în toamna anului 2028. Având în vedere rolul crucial al podului în infrastructura locală, statul se confruntă cu presiuni majore pentru a finaliza proiectul cât mai repede posibil, însă amploarea lucrărilor și complexitatea structurii vor necesita timp.
Solicitările familiilor victimelor și reformele propuse
Accidentul tragic a generat solicitări din partea familiilor victimelor pentru o mai mare protecție a lucrătorilor, în special a celor din rândul imigranților. Toate cele șase persoane decedate erau muncitori latino-americani, veniți în Statele Unite în căutarea unui trai mai bun și a oportunităților economice. Acest dezastru a scos la iveală vulnerabilitatea lucrătorilor din construcții, iar vocile publicului cer acum măsuri mai puternice de protecție și un cadru legal mai robust pentru asigurarea siguranței la locul de muncă, în special pentru muncitorii imigranți.
Reprezentanții familiilor victimelor susțin că lipsa unei comunicări eficiente între echipajul navei și autorități a contribuit la pierderea tragică a acestor vieți. Pe lângă despăgubirea financiară, comunitatea locală și organizațiile de protecție a drepturilor muncitorilor solicită reforme pentru ca astfel de evenimente tragice să fie evitate în viitor.
Reconstrucția podului și măsurile de protecție a lucrătorilor rămân priorități stringente pentru comunitatea afectată și pentru autorități. De asemenea, cazul subliniază nevoia unei atenții sporite în ceea ce privește întreținerea navelor și comunicarea eficientă în situații de urgență pentru a preveni dezastrele și a proteja viețile umane.
Cu lecțiile învățate din acest incident, atât companiile de transport maritim, cât și autoritățile portuare sunt încurajate să implementeze standarde mai stricte de siguranță și măsuri de prevenție pentru a reduce riscurile în viitor.