Mașini pe care ne-am dori să le mai producă Toyota

Publicat: 26 oct. 2024, 16:49, de Ady Ivașcu, în Auto , ? cititori
Mașini pe care ne-am dori să le mai producă Toyota
Mașini pe care ne-am dori să le mai producă Toyota

Toyota are un CV impresionant de mașini grozave, cu o producție de vehicule care se întinde pe aproape 90 de ani. Să aruncăm o privire în urmă la unele dintre cele mai bune mașini pe care ne-am fi dorit să le mai producă Toyota.

În prezent, poate asociem constructorul nipon cu modelele hibriode simple și cu autoturismele fiabile, dar Toyota este cunoscută pentru crearea unora dintre cele mai frumoase mașini care au ieșit vreodată din Japonia, precum clasicele atemporale 2000GT, Sports 800 și chiar MegaCruiser.

Toyota FJ Cruiser

FJ Cruiser a adus un aer proaspăt pe piața SUV-urilor plictisitoare și voluminoase de la mijlocul anilor 2000, iar Toyota avea nevoie de un vehicul care să încânte piața tânără.

Schimbarea de secol a însemnat începutul „retro-cool”, iar designerul Toyota Jin Won Kim, în vârstă de 24 de ani, a început să lucreze la proiectul bazat pe Prado, poreclit Rugged Youth Utility (RYU). Ceea ce s-a născut a fost ceva cu adevărat special.

FJ Cruiser a apărut pe piață la începutul anului 2006.

Pe lângă stilul avangardist, deschis retro, FJ Cruiser a îndrăznit să fie diferit și a venit în câteva culori frumoase. Voodoo Blue, Sun Fusion, Magma și Army Green se numără printre cele mai emblematice nuanțe ale off-roader-ului în nuanțe pastelate.

 

Dispărut relativ repede de pe piaţa europeană, SUV-ul care a ieșit din mulțime a continuat să fie construit și vândut în țările din Asia și Orientul Mijlociu până în decembrie 2022.

Toyota MR2

Toyota MR2 a fost mini-supercarul accesibil al Toyota. Mașina sport cu două locuri și motor central Toyota MR2 a avut o istorie spectaculoasă de 33 de ani, cu trei generații, care s-a încheiat în 2007.

Ceea ce a început ca o modalitate prin care gigantul din industria automobilelor își punea modelele cu tracțiune față într-un șasiu mai sportiv, cu tracțiune spate, a devenit în scurt timp un vehicul cult-clasic internațional.

 

Prima generație AW11 MR2 avea același motor și aceeași cutie de viteze ca popularul Corolla din generațiile a cincea și a șasea, cu excepția faptului că nu era montat în față, ci în portbagaj.

Pentru un preţ între 13.000 și 25.000 de dolari, în funcţie de piaţa de distribuţie şi de versiune, clientul primea o mașină sport decapotabilă cu două locuri, foarte faină, cu toată fiabilitatea modernă și ușurința de conducere a unei mașini automate, combinate cu sportivitatea de a avea control deplin asupra selectării vitezelor și, bineînțeles, emoția unei mașini cu tracțiune spate.

Citeşte şi: Cele mai bine vândute mașini din toate timpurile, de la fiecare producător auto