„Drumul Morții” a luat iar vieți: Autoritățile promit schimbări radicale

Publicat: 26 oct. 2024, 17:52, de Andrei Ceausescu, în ACTUALITATE , ? cititori
„Drumul Morții” a luat iar vieți: Autoritățile promit schimbări radicale

Un nou accident tragic a avut loc în această dimineață pe cunoscutul „Drum al morții”, DN2, un drum european recunoscut pentru numărul alarmant de victime înregistrate în accidente. Două persoane și-au pierdut viața, iar alte trei au fost rănite grav în urma unei coliziuni violente între o mașină și o autoutilitară în județul Ialomița. Printre răniți se numără și un adolescent de doar 14 ani, care a fost transportat de urgență la spitale din Capitală și Urziceni.

Accidentele de pe DN2 sunt frecvente, iar autoritățile promit că vor lua măsuri pentru a îmbunătăți siguranța pe acest drum periculos. CNAIR va implementa un sistem de siguranță 2+1, odată ce secțiunea Buzău-Focșani de pe Autostrada Moldovei va fi finalizată. Această soluție ar urma să reducă numărul accidentelor și să îmbunătățească condițiile de circulație.

Configurația drumului, un factor de risc major

Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR, a explicat că configurația actuală a DN2 contribuie semnificativ la apariția accidentelor. „Acest drum are o bandă pe sens și un acostament consolidat care ar trebui să fie utilizat doar pentru opriri de urgență. Din păcate, acostamentul este folosit adesea pentru circulație, ceea ce duce la situații periculoase,” a declarat acesta.

Șerbănescu a adăugat că, în ciuda regimului de viteză de 100 km/h, mulți șoferi depășesc această limită, conducând cu viteze medii de peste 130 km/h. Această nerespectare a regulilor de circulație și a configurației drumului creează un risc enorm pentru toți participanții la trafic.

Soluții pe termen lung

Pentru a combate această problemă, autoritățile propun două soluții majore. Prima, și cea mai promițătoare, este finalizarea Autostrăzii 7, care va oferi o alternativă sigură pentru traficul intens. Anul acesta, 130 km din A7 vor fi deschiși circulației, iar până anul viitor se preconizează finalizarea tronsonului complet de la Ploiești până la Pașcani. Aceasta va reduce semnificativ volumul de trafic de pe DN2, permițându-le riveranilor să utilizeze drumul în condiții mai sigure.

În plus, CNAIR va implementa un sistem de circulație 2+1, care va permite alternarea benzilor de circulație pentru a reduce viteza de deplasare și a minimiza riscurile de accident. Această măsură va îmbunătăți siguranța pe drum, chiar dacă va lăsa în continuare DN2 cu un potențial de pericol.

Îndemn la responsabilitate

„În România, respectarea legislației rutiere este o provocare. Accidentele nu ar trebui să aibă loc dacă șoferii respectă regulile de circulație și nu folosesc acostamentele pentru circulație,” a subliniat Șerbănescu. Mesajul este clar: responsabilitatea revine în totalitate participanților la trafic, iar autoritățile sunt determinate să implementeze măsuri care să transforme DN2 dintr-un drum mortal într-unul mai sigur pentru toți.