Avertizare pentru Sorin Grindeanu: „Transferul gratuit al celor 15 spitale CFR este anevoios și incert”

Publicat: 28 oct. 2024, 10:19, de Ion Teleanu, în Dezvăluiri , ? cititori
Exclusiv
Avertizare pentru Sorin Grindeanu: „Transferul gratuit al celor 15 spitale CFR este anevoios și incert”

Trecerea gratuită a celor 15 spitale CFR către baronii locali PSD și PNL a intrat în impas din cauza Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, care n-a fost în stare să elaboreze și să promoveze un cadru legal corespunzător.

Un document exploziv întocmit de un avertizor de integritate, ajuns pe masa ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, la Guvern, dar și la mai multe instituții de forță ale statului, evidențiază faptul că trecerea gratuită a celor 15 spitale CFR a intrat în impas din cauza amatorismului și diletentismului celor care trebuiau să respecte prevederile legale.

„MTI are obligația coordonării corespunzătoare a celor 15 spitale CFR pe toată durata administrării lor, într-un mod legal”

În baza Ordonanței de Urgență nr.43/2023 din 25 mai 2023, privind transferul rețelei sanitare a Ministerului Transporturilor către alte ministere și instituții cu rețele sanitare proprii, 15 spitale CFR trebuiau să ajungă la baronii PSD și PNL din țară. Numai că OUG 43/2023 a fost făcută pe colț de masă, pe repede înainte, și punerea ei în aplicare este imposibil de realizat din cauza prevederilor confuze și alambicate, fapt pentru care trecerea gratuită a celor 15 spitale CFR s-a blocat din motive de legalitate.

Documentul avertizorului de integritate, deținut și de PUTEREA, dar ajuns și la ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, precizează, negru pe alb, că „Se conturează concluzia că transferul spitalelor este un proces anevoios, premisele finalizării predării acestora fiind incerte și pe termen mediu”. Ca atare, din acest motiv, „MTI, în calitate ca autoritate publică tutelară în subordinea căruia funcționează, are obligația coordonării lor corespunzătoare pe toată durata administrării lor, într-un mod legal, conform domeniului de activitate și adaptat nevoilor specifice”. Practic, transferul gratuit a celor 15 spitale CFR s-a blocat din cauza unor ilegalități, iar vinovatul principal este Ministerul Transporturilor și Infrastructurii care nu a fost în stare să asigure cadrul legal de funcționare a unităților spitalicești care urmau a fi transferate către autoritățile locale.

12 spitale CFR, din cele 15, sunt conduse de manageri interimari

La ora actuală, potrivit documentul mai sus invocat, din cele 15 spitale CFR, doar 3 sunt unități spitalicești conduse de manageri care ocupă funcția prin concurs. Celelalte 12 spitale CFR sunt conduse de manageri interimari, numiți provizoriu, pentru o durată de maxim 6 luni. Astfel, a reieșit faptul că „Nu există o procedură nici individuală, nici unitară la nivelul MTI privind mecanismul de selecție și nici criterii în baza cărora sunt propuse anumite persoane pentru a ocupa funcția de manager interimar”. Mai mult, în conformitate cu ROF al Consiliilor de Administrație ale spitalelor din rețeaua MTI, „CA nu are atribuții în numirea managerilor interimari”. Ca atare, s-a ajuns ca în prezent doar 11 posturi din Comitetele directoare să fie ocupate prin concurs, restul de 21 sunt numiri interimare, prin ordin de ministru. Una dintre avertizările din acel document vizează faptul că „este imperios necesară demararea procedurii de scoaterea la concurs a posturilor vacante”. Practic, managementul celor 15 spitale CFR a fost unul defectuos și ilegal din cauza Ministerului Transporturilor și Infrastructurii care n-a fost în stare să asigure cadrul legal de funcționare al acestora.