Bloomberg: Brandurile globale din China pierd în fața alternativelor locale, mai ieftine

Publicat: 28 oct. 2024, 11:32, de Nitulescu Gabriel, în ECONOMIE , ? cititori
Bloomberg: Brandurile globale din China pierd în fața alternativelor locale, mai ieftine
Cele mai valoroase branduri de îmbrăcăminte din 2023 Nike menține suprematia, Dior și Louis Vuitton înregistrează creșteri spectaculoase

Potrivit expertului chinez Hernan Tsuei, consumatorii din China „au devenit mai sensibili la preț” și, prin urmare, „căută produse cu o valoare mai bună”.

Mărcile internaționale majore înregistrează vânzări în scădere în China, deoarece rezidenții țării consumă mai multe mărci locale, a relatat Bloomberg.

Publicația precizează că vânzările L’Oréal din Asia de Nord, inclusiv China, au scăzut cu 6,5% în trimestrul al treilea din 2024. CEO-ul companiei, Nicolas Hieronymus, consideră că scăderea vânzărilor din regiune se datorează „pesimismului consumatorilor”. Agenția însăși scrie că rezidenții chinezi sunt „din ce în ce mai economi” și, prin urmare, preferă mărcile locale, mai ieftine, în locul celor occidentale.

De exemplu, spre deosebire de compania franceză L’Oréal, compania chineză de cosmetice Proya Cosmetics Co. a raportat o creștere de 21 la sută a vânzărilor și profiturilor în lunile din cel de-al treilea trimestru ale lui 2024, scrie Bloomberg.

Tendința descendentă a vânzărilor mărcilor occidentale se observă nu numai în domeniul produselor de înfrumusețare. Astfel, conglomeratul LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy) a raportat cele mai slabe cifre de vânzări din China de la pandemie. Lanțurile chinezești de cafea Luckin Coffee și Cotti Coffee câștigă Starbucks, care continuă să piardă cota de piață în China.

De asemenea, comercianții cu amănuntul de îmbrăcăminte Nike și Uniqlo înregistrează o scădere a vânzărilor de produse, deoarece consumatorii chinezi preferă alternative locale mai ieftine. Potrivit expertului chinez Hernan Tsuei, consumatorii chinezi „au devenit mai sensibili la preț” și, prin urmare, „căută produse cu valoare mai bună într-un mediu de creștere economică slabă”. „Mărcile locale câștigă”, a conchis el.