Ce se va întâmplă cu CFR Marfă după apariția Carpatica Feroviar: explicațiile directorului Daniel Apostolache

Publicat: 29 oct. 2024, 10:36, de Cristian Matache, în Transporturi , ? cititori
Ce se va întâmplă cu CFR Marfă după apariția Carpatica Feroviar: explicațiile directorului Daniel Apostolache

CFR Marfă se pregătește să-și consolideze poziția în fața noii competiții aduse de Carpatica Feroviară, printr-o strategie de digitalizare și modernizare, a anunțat directorul general Daniel Apostolache în cadrul Galei Feroviare, în cadrul summit-ului Zilele Feroviare.

„CFR Marfă este și va rămâne un pilon esențial în transportul feroviar de marfă din România,” a afirmat Apostolache. „Cu o istorie de decenii și o rețea de transport bine definită, compania noastră a demonstrat că poate depăși momentele dificile. De trei ani consecutivi înregistrăm profit operațional, ceea ce ne arată că suntem pe drumul cel bun. Acest lucru este posibil datorită dedicării angajaților noștri și colaborării strânse cu partenerii din domeniul feroviar și din administrația națională”, a declarat Daniel Apostolache.

CFR Marfă și provocarea Carpatica Feroviară

Apariția noii companii Carpatica Feroviară a generat o serie de întrebări și preocupări în industrie, în special legate de impactul asupra companiei CFR Marfă. Apostolache a abordat acest subiect, susținând că apariția unui nou operator reprezintă un semn de competitivitate și o provocare sănătoasă pentru piață. „Salutăm înființarea Carpatica Feroviară și le urăm succes. Apariția acestui nou operator feroviar este un rezultat al dialogului constant cu autoritățile europene și arată că România are un sector feroviar atractiv,” a declarat Apostolache.

Cu toate acestea, el a subliniat că CFR Marfă își va menține poziția de lider pe piața transportului feroviar de marfă din România prin investiții în digitalizare și eficiență. „Ne propunem să fim mereu un partener de încredere pentru clienții noștri. Vom continua procesul de modernizare prin digitalizarea mijloacelor de transport și implementarea sistemelor de urmărire prin GPS, astfel încât să putem asigura o predictibilitate ridicată și o monitorizare a transportului în timp real,” a spus el.

Digitalizarea și sustenabilitatea, priorități pentru CFR Marfă

În discursul său, Daniel Apostolache a accentuat planurile companiei de a contribui la un transport ecologic și de a atrage cât mai mult din traficul rutier pe calea ferată. CFR Marfă lucrează la implementarea sistemului de transport „Ro-La”, destinat preluării camioanelor pe calea ferată, în efortul de a reduce poluarea și decongestiona traficul rutier. „Transformarea transportului de marfă din România într-un sector sustenabil și eficient este prioritară pentru noi. În contextul actual, România are nevoie de o companie puternică și sustenabilă care să poată răspunde nu doar nevoilor economice, ci și celor de siguranță națională,” a precizat el.

Siguranță națională și continuitate pentru CFR Marfă

Apostolache a mai subliniat că rolul strategic al CFR Marfă nu poate fi înlocuit, compania fiind esențială pentru transporturile prioritare în situații de criză și pentru securitatea națională. „CFR Marfă este un partener esențial în asigurarea transportului de produse strategice, cum ar fi combustibilul, materialele agricole și echipamentele militare. Compania trebuie să fie capabilă să ofere servicii de transport atât în perioade de pace, cât și în momente de criză, iar acest lucru presupune o bază solidă și o continuitate la nivel național,” a adăugat el.

În acest sens, Daniel Apostolache a reiterat că angajații CFR Marfă sunt resursa vitală a companiei și că asigurarea stabilității acestora este o prioritate. El a dorit să aducă clarificări pentru a combate zvonurile privind viitorul incert al companiei: „CFR Marfă nu dispare și nu devine o povară pentru bugetul de stat. Am demonstrat că putem rămâne o companie sănătoasă, capabilă să-și îndeplinească obligațiile și să contribuie la bugetul de stat prin taxe și impozite.”

Viitorul CFR Marfă

În final, Apostolache a subliniat importanța unui viitor sustenabil pentru CFR Marfă și a invitat participanții să viziteze standul companiei la Gală, unde vor putea afla mai multe despre planurile de modernizare și noile inițiative ale companiei. „Apariția Carpatica Feroviară ne motivează să fim și mai performanți și să menținem un standard înalt pentru transportul feroviar din România. Suntem pregătiți să facem față provocărilor și să contribuim la dezvoltarea unui sector feroviar eficient, sigur și modern.”

Guvernul a decis înființarea Carpatica Feroviar SA

Această decizie reprezintă un pas esențial în revitalizarea și optimizarea sectorului feroviar din România, prin crearea societății Carpatica Feroviar S.A. În contextul în care cerințele pentru transportul feroviar de marfă sunt în continuă creștere, această inițiativă subliniază importanța strategică a transportului feroviar în economia națională.

Cadru legal și obiective strategice

În temeiul art. 108 din Constituția României și al Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 20/2014, societatea Carpatica Feroviar S.A. va funcționa ca o entitate cu capital de stat, având ca scop principal asigurarea transportului de marfă pe calea ferată. În conformitate cu legislația în vigoare, drepturile și obligațiile statului ca acționar vor fi exercitate de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, care va avea un rol esențial în coordonarea activităților societății.

Capitalul social inițial al Carpatica Feroviar S.A. este stabilit la 125.000 lei, iar acesta va fi subscris integral de statul român. Această sumă se va constitui prin bugetul Ministerului Transporturilor pentru anul 2024, iar acțiunile vor fi deținute exclusiv de stat, ceea ce asigură o gestionare publică transparentă și responsabilă.