Șocant, dar adevărat: Spectacole prin „gaura cheii”!
Un teatru din Japonia propune o modalitate inovatoare de vizionare a reprezentaţiilor sale de dans, printr-o fantă asemănătoare celei cu care sunt prevăzute cutiile poştale…
Părerile sunt împărțite, unii considerând că e o metodă de salvare a unei industrii năpăstuită de Covid, alții evidențiind că s-a ajuns la ceva șocant și anume la „spectacole prin gaura cheii” , ceea ce e potrivit părerii lor inadmisibil.
Prin această iniţiativă, compania de teatru niponă speră să aducă din nou publicul la spectacole avangardiste, respectând în acelaşi timp distanţarea socială, potrivit Reuters.
Cum va decurge totul, în acest caz? Spectatorii sunt aşezaţi pe scaune înalte, în mai multe cabine separate care înconjoară scena, fiecare fiind prevăzută cu propria uşă şi o fantă asemănătoare celor ale cutiilor de scrisori, prin care pot urmări dansatorii.
”Am creat în mod intenţionat mici deschizături şi fante care se aseamănă unor cutii poştale”, a spus Nobuyoshi Asai, coregraf şi director artistic al companiei japoneze Moonlight Mobile Theatre, explicând că prin limitarea razei vizuale, spectatorii participă mai intens la spectacol.
Merită efortul? Doar 30 de persoane pot viziona spectacolul
Compania teatrală a demarat spectacolele vizionate astfel în decembrie, după ce majoritatea reprezentaţiilor sale de anul trecut au fost anulate din cauza pandemiei de coronavirus. Începând cu decembrie, toate cele 12 reprezentaţii ”prin vizor” au fost jucate cu casa închisă.
Deşi reacţia publicului a fost încurajatoare, doar 30 de persoane pot viziona spectacolul la fiecare reprezentaţie. Astfel, nu sunt acoperite costurile spectacolului, care includ şi măsuri sanitare suplimentare precum dezinfectarea spaţiului. Subvenţiile guvernamentale abia dacă ajung pentru plata cheltuielilor de bază ale companiei.
Deşi recunoaşte dificultăţile, Asai este convins de avantajele ideii sale.
”Dacă nu o punem în practică, artiştii vor pierde şansa de a dansa şi de a urca pe scenă”, a spus acesta. ”Vrem să propunem acest model ca modalitate de a aduce înapoi spectatorii în sălile de teatru”, a adăugat directorul artistic al companiei japoneze.