O nouă autostradă intră în execuție în România! Ce constructori se bat pentru primul lot de 33 km
O nouă autostradă va intra în etapa de proiectare și execuție în România. Proiectul complet este estimat la un cost total de 9,2 miliarde de lei, echivalentul a aproximativ 30 de milioane de euro pe kilometru. Pentru primul lot de 33 km se știu și constructorii care s-au înscris la licitație: două asocieri din România și un antreprenor din Italia. Vorbim de autostrada Pașcani – Suceava, parte din proiectul A7 – Autostrada Moldovei, cu o lungime totală de aproape 62 km.
S-a făcut un pas important pentru o nouă autostradă în România! Primii 33 km ai Autostrăzii (A7) Pașcani – Suceava, lotul 1 Pașcani – Roșcani, sunt disputați de două asocieri de constructori din România și un constructor Italian. Contractul are o valoare de maxim 3,88 miliarde lei (fără TVA). Potrivit ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, ofertantul care va câștiga licitația are la dispoziție 30 de luni pentru finalizarea celor 33 km de autostradă (6 luni proiectare, 24 de luni execuție).
Conform contractului, pe traseul lotului 1 Pașcani – Roșcani vor fi construite inclusiv:
- un viaduct (peste DJ 208 și CF 517), cu o lungime de 1.049,80 m;
- un viaduct (peste Râul Ruja), în lungime de 604,60 m;
- un pasaj (peste pârâul Pulpa, DJ 208S și CF 500), în lungime de 868 m;
- patru parcări de scurtă durată;
- două spații de servicii.
Autostrada va avea și trei noduri rutiere:
- nod rutier Tătăruși – Heci, la intersecția cu DJ 208F (Fântâna Mare – Heci – Lespezi);
- nod rutier Dolhasca, la conexiunea cu DJ 208I (Siliștea Nouă – Budeni);
- nod rutier Roșcani, care va asigura accesul pe și din autostradă.
Totodată, spațiile de servicii și parcările vor avea asigurate infrastructura necesară pentru construcția viitoare a unui număr de minimum 8 stații de încărcare pentru autoturismele electrice.
O nouă autostradă intră în execuție în România. Cine sunt ofertanții
Trei constructori se luptă pentru contractul de 3,88 miliarde de lei (fără TVA), printre care și grupul UMB controlat de Dorinel Umbrărescu, cel mai puternic constructor român.
Ofertanții sunt:
- Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. (România)
- Asocierea DANLIN XXL SRL (lider) – INTERTRANSCOM IMPEX SRL (România)
- WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
Durata contractului va fi de 30 de luni, iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021-2027. Autostrada Pașcani – Suceava va avea o lungime totală de 61,97 km, este împărțită în două loturi, iar traseul acesteia traversează județele Iași, Botoșani și Suceava.
Lotul 2 al acestui proiect, cel dintre Roșcani și Suceava, acoperă 28,97 km și include construcția unui pod peste râul Siret și a unui pasaj peste calea ferată, cu complexitate tehnică ridicată, un drum de legătură de 5,2 km cu Aeroportul Internațional Suceava, precum și trei noduri rutiere. Și acest lot se află în procedură de licitație.