Toyota rămâne în Europa inclusiv cu mașinile de clasă mică
Japonezii de la Toyota, cel mai mare producător auto din lume, vor rămâne activi pe piața europenă, spre deosebire de alți conaționali, care ori sunt pe cake să devină electrici, ori abandonează piața europeană din cauza măsurilor de decarbonatare și amenzilor la care sunt supuși producătorii dacă depășesc limitele de emisii.
Deși Toyota nu a dat nicio indicație pentru calendarul de lansare al succesorului Aygo sau dacă acesta va păstra numele Aygo, se știe doar că va fi lansat după Yaris Cross, care va fi lansată mai târziu în acest an. Toyota construiește actualul Aygo în uzina sa din Kolin, în Republica Cehă, alături de frații săi de platformă, Peugeot 108 și Citroen C1. Toyota a preluat proprietatea deplină a fabricii pe 1 ianuarie. Anterior a fost o societate mixtă cu PSA Group.
Yaris se va produce la Kolin
Toyota a declarat că va produce Yaris la uzina Kolin în viitor, precum și va menține producția actuală Yaris în Valenciennes, Franța. Producția modelelor 108 și C1 continuă la uzină, însă Peugeot și Citroen intenționează să părăsească segmentul, potrivit ultimelor rapoartelor.
De asemenea, Toyota nu a spus dacă noul minicar va oferi o versiune hibridă, dar dimensiunile reduse ale mașinii ar putea îngreuna montarea unei transmisii hibride.
Cu 83.277 de vânzări, în scădere cu 17%, Aygo a fost al treilea cel mai bine vândut minicar din Europa anul trecut, după Fiat Panda și Fiat 500, potrivit cercetătorilor de piață JATO Dynamics. Vânzările Yaris, bestseller-ul Toyota din regiune, desemnat recent Mașina anului 2021, au scăzut cu 16%, până la 177.440 de unități.