ALERTĂ Curtea de Conturi a României scanează ingineriile sforarului „Vuitton” al Transporturilor de la RAR
O echipă a Curții de Conturi a României a descins recent la Registrul Auto Român (RAR) pentru a verifica o serie din „performanțele” ultimilor patru directori, adică din 2020 și până astăzi, dar în special ale sforarului „Vuitton” al Ministerului Transporturilor, secretarul de stat Bogdan Mîndrescu, care dirijează RAR-ul de prin 2017.
Din 2020 până astăzi, la conducerea RAR s-au aflat patru directori generali – George Dincă, Radian Tufă, Alina Niță și Mihai Alecu. Însă aceștia au fost directori doar pe hârtie, pentru că, în realitate, RAR-ul a fost condus de sforarul „Vuitton” al Transporturilor, Bogdan Mîndrescu, care este din 2017 în boardul administrativ al acestei instituții.
Bonusuri de performanță substanțiale în pandemie
Potrivit informațiilor noastre, auditorii Curții de Conturi a României vor verifica și modul cum s-au realizat indicatorii de performanță, dar mai ales cum s-a calculat remunerația variabilă a directorilor și a membrilor CA.
Practic, vor fi scanate bonusurile de performanță de care au beneficiat membrii boardului și directorii RAR, mai ales în perioada epidemiei de coronavirus, unde performanțele manageriale au fost modeste, dar bonusurile au fost substanțiale. De asemenea, nu vor fi omise de la verificări nici investițiile și achizițiile făcute la RAR din 2020 și până astăzi.
Cine a luat „redevența” pentru porumbul cultivat la Roata de Jos, județul Giurgiu?
Însă un subiect tabu ocolit ani buni de Curtea de Conturi a României este terenul arabil de 536.000 de metri pătrați de la Roata de Jos, județul Giurgiu, achiziționat, prin 2011, de către Flavius Cristian Câmpeanu, fost director tehnic la Registrul Auto Român (RAR), fiul fostului ministru Mariana Câmpeanu, și directorul RAR de la acea vreme, Ovidiu Crăpătureanu, pentru realizarea unui „poligon complex de încercări pentru performanțele dinamice ale autovehiculelor rutiere”.
Pe acest teren agricol s-a plătit atunci din bugetul RAR suma de 1.180.000 de euro, în condițiile în care acesta valora 103.000 de euro. Ca atare, pe 8 mai 2017, Flavius Cristian Câmpeanu a fost „condamnat la cinci ani de închisoare pentru complicitate la abuz în serviciu, în dosarul legat de cumpărarea unui teren supraevaluat, prejudiciul fiind estimat la peste un milion de euro”.
Ulterior, a fost achitat, dar obligat să achite suma de 876.610 euro, reprezentând prejudiciul produs părții civile Regia Autonomă – Registrul Auto Român. De prin 2013, acest teren agricol de la Roata de Jos-Giurgiu, este cultivat, an de an, cu porumb, de către diverse persoane, iar cineva din conducerea RAR a încasat anual „redevența” pentru porumbul cultivat și recoltat. Oare, ultimii patru directori ai RAR – Dincă, Tufă, Niță și Alecu nu știu ce redevență s-a încasat pentru porumbul cultivat și recoltat de la Roata de Jos-Giurgiu?