PayU GPO România a derulat plăți de 660 de milioane de lei, de Black Friday
În campania promoțională Black Friday a comercianților parteneri PayU GPO România, cumpărătorii au plătit online peste 660 de milioane de lei. Valoarea totală a volumelor tranzacționate a fost în creștere cu 21%, față de anul 2023.
Statistica PayU GPO arată:
număr total de tranzacții: 1.15 milioane;
8.200 de tranzacții procesate în minutul de aur;
pe 8 noiembrie 2024, cea mai mare sumă tranzacționată a depășit valoarea de 75.000 de lei.
Față de ediția precedentă, numărul tranzacțiilor realizate cu cardul salvat a reprezentat 63% din plăți, în creștere cu 31%.
Compania a organizat și anul acesta, de Black Friday, un eveniment live, maraton, transmis pe Facebook și Youtube, în care a analizat toate trendurile, statisticile și comportamentul consumatorilor din perspectiva plăților, alături de 15 experți invitați, din domenii-cheie ale ecosistemului de e-commerce din România.
Astfel, din datele PayU GPO, valoarea totală a volumelor tranzacționate a crescut cu 21% față de anul trecut, iar cea mai mare sumă raportată în perioada de referință s-a ridicat la peste 75.000 de lei, la ora 09:20, pentru produse din categoria ITC.
În plus, potrivit companiei, în minutul de aur al Black Friday 2024 au fost înregistrate peste 8.200 de tranzacții, categoriile dominante fiind IT&C, home & deco, beauty, articole pentru copii, fashion și vouchere la restaurante în aplicații de delivery.
„Black Friday 2024 dovedește încă o dată că românii așteaptă această zi în care beneficiază de reduceri la comercianți și planuri de rate extinse care nu sunt disponibile în cursul anului. Volumul tranzacționat confirmă comportamentul românilor de a se pregăti cu produsele salvate în lista de favorite, de a-și salva cardul și urmărirea campaniilor de rate de la bănci sau instituțiile financiare. Dacă în trecut am observat un interes major pentru produsele IT&C, anul acesta vedem o diversificare a preferințelor, iar consumatorii aleg din ce în ce mai mult produse din categorii variate, mult mai uzuale. Împreună cu partenerii noștri, am lucrat intens pentru a ne asigura că procesul de cumpărare se desfășoară fără probleme, oferind consumatorilor o experiență plăcută, sigură și ușor de naviga”, a declarat Elena Gheorghe, Country Manager PayU GPO România.
Valoarea medie pe tranzacție a fost de 573 lei, de trei ori mai mare față de valoarea medie a tranzacției plătite în online în primele 9 luni ale anului. În plus, și valoarea medie a tranzacției cu plata în rate a crescut – 932 lei, cu 44% mai mare față de media dintr-o zi normală.
Plățile în rate au reprezentat aproximativ 30% din volumul total procesat, marcând o creștere de 3% față de Black Friday 2023. Totodată, datele PayU GPO arată o ascensiune de 73% a volumelor tranzacționate prin Apple Pay și o creștere de 36% prin Google Pay, comparativ cu ediția anterioară.
De Black Friday 2024, 15% din tranzacții au fost plătite cu carduri emise în afara țări, de 13 ori mai mult față de ediția precedentă. Topul țărilor din care au fost procesate plăți, după banca emitentă, au fost Lituania, Regatul Unit și Belgia.
PayU GPO România, lider în servicii de plată online, face parte din grupul global PayU GPO care operează în peste 40 de țări. Cu o expertiză solidă în piața locală, compania oferă comercianților soluții complete de plată și acces integrat la piețe internaționale din întreaga lume.
În cei 20 de ani de activitate în România, PayU a contribuit semnificativ la dezvoltarea comerțului electronic prin soluții inovatoare precum plata cu un singur click, plăți recurente, rate, rambursări instant, Google Pay, Apple Pay și credite online de tip Buy Now, Pay Later sau Slice, marketplace și transferuri instant pe baza tehnologiilor Visa Direct și MoneySend. Printre clienții săi strategici se numără eMAG, Altex, FashionDays, Flanco, Orange și Vodafone.