Traseele pe care vor circula noile trenuri electrice. Prima călătorie, pe 20 noiembrie, între București și Brașov
Președintele Autorităţii pentru Reforma Feroviară, Ştefan Roşeanu, a oferit noi detalii cu privire la traseele pe care vor circula noile trenuri electrice în țară, în următoarea perioadă. Prima astfel de călătorie va avea loc pe 20 noiembrie, între București și Brașov.
Trenul Coradia Stream a început să efectueze probele de anduranţă, iar rezultatele sunt bune, potrivit președintelui Autorităţii pentru Reforma Feroviară.
„Până acum trenul a mers foarte bine. Astăzi este din nou în parcurs între Bucureşti şi Braşov şi va continua şi în zilele următoare, atât pe Bucureşti – Braşov, cât şi pe Bucureşti-Constanţa, fiind două rute modernizate şi semnificative pentru traficul din România.
La finalul acestor teste, care se încheie la sfârşitul acestei săptămâni, vor mai urma parcursuri pe care mecanicii de locomotivă le vor face, pentru că au nevoie să se familiarizeze cât mai bine cu acest tren şi cu parcursul, şi, în condiţiile în care şi următoarele zile rămânem pe acelaşi palier pozitiv, înseamnă că data de 20 rămâne ziua în care circulă prima zi cu călători”, a spus Ştefan Roşeanu.
Conform Autorităţii pentru Reformă Feroviară, trenul Coradia Stream, programat să intre în circulație pe 20 noiembrie, face parte dintr-un lot extins de rame electrice produse în Polonia, printr-un contract de achiziţie încheiat în luna martie 2022.
Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 de unităţi electrice şi serviciile de mentenanţă aferente acestora, pentru o perioadă de 15 ani, se ridică la peste două miliarde de lei.
Președintele Autorităţii pentru Reforma Feroviară a făcut clarificări și despre traseele pe care vor circula trenurile electrice în România.
„În prima etapă vor circula pe Bucureşti-Braşov, iar din primăvară vor începe să se extindă pe toate celelalte rute electrificate din ţară. Deci vom ajunge atât în vestul ţării, prin Ardeal, pe la Braşov, Sighişoara, Alba Iulia, până la Arad şi Timişoara, prin sud, prin Craiova, Drobeta, Timişoara, Arad, pe Valea Jiului, şi în cursul verii vom extinde serviciile şi către Suceava, Iaşi, şi prin nordul ţării prin ruta montană spre Suceava.
Astfel, majoritatea reşedinţelor de judeţ, cele care sunt amplasate pe liniile electrificate în cursul anului 2024 şi 2025 vor începe să aibă servicii de mediu-lung parcurs cu trenuri de ultimă generaţie produse în Europa.”, a spus Ştefan Roşeanu.
Președintele Autorităţii pentru Reforma Feroviară a precizat că, în prezent, Compania de Infrastructură şi Ministerul Transporturilor lucrează în vederea refacerii infrastructurii de transport pe calea ferată şi pentru a asigura finanţarea.
„Avem o serie întreagă de programe cu fonduri europene care vizează modernizarea infrastructurii. În PNRR, pe lângă marile proiecte de modernizare precum reconstrucţia liniei de la Cluj la Oradea, avem şi acel program de refacţie. Deci este în aproape toată ţara un program de reparaţii, de modernizare a infrastructurii, de care vor beneficia atât trenurile noi, cât şi trenurile existente în parcul operatorilor feroviari.”, a adăugat el.
Ştefan Roşeanu a precizat că trenurile cumpărate acum, atât de la producătorul Alstom, cât şi de la PESA, cât şi de la ceilalţi producători care vor veni la licitaţii, sunt deocamdată trenuri pentru aşa-numita linie convenţională, pe care se poate circula cu maximum 160-200 km/h.