S-a stabilit! Cine va moderniza stațiile CFR Ciulnița, Costinești Tabără și Neptun Haltă. Contracte de 7,5 milioane de lei
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a anunțat firmele care au câștigat licitația pentru modernizarea a trei stații incluse în cadrul proiectului care presupune modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din România. Contractele au o valoare cumulată de peste 7,5 milioane de lei. Firmele sunt aceleași, grupate în două asocieri în care fiecare are, pe rând, calitatea de lider.
Cine va moderniza stațiile CFR Ciulnița, Costinești Tabără și Neptun Haltă. Potrivit unui comunicat al CFR SA, asocierile Arex Lider Company SRL – Baicons Impex SRL şi Baicons Impex SRL – Arex Lider Company SRL au câştigat licitaţia pentru servicii de consultanţă şi supervizare a proiectării şi execuţiei lucrărilor de modernizare a staţiilor Ciulniţa, respectiv Costineşti Tabără şi Neptun Haltă.
„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că azi, 12 noiembrie 2024, au fost desemnate ofertele câştigătoare la procedura de licitaţie publică pentru achiziţia serviciilor de consultanţă şi supervizare a proiectării şi execuţiei lucrărilor aferente obiectivului de investiţii «Modernizarea/reabilitarea a 47 de staţii de cale ferată din România – SRCF Constanţa, 4 staţii: Neptun hc, Costineşti Tabără, Ciulniţa şi Mangalia», Lot 1 staţia Ciulniţa şi Lot 2 staţia Costineşti Tabără şi Neptun h.cׅ.“, se arată într-un comunicat al companiei.
Ofertele financiare depuse de Asocierea Arex Lider Company SRL – Baicons Impex SRL pentru Lot 1 staţia Ciulniţa, în valoare de 3,827 milioane de lei (fără TVA), respectiv de Asocierea Baicons Impex SRL – Arex Lider Company SRL pentru Lot 2 staţia Costineşti Tabără şi Neptun h.c., în valoare de 3,75 milioane de lei (fără TVA), au fost desemnate câștigătoare, contractele de achiziție publică urmând a fi încheiate de ambele părți la finalul perioadei legale de contestații.
Cât va dura modernizarea stațiilor CFR Ciulnița, Costinești Tabără și Neptun Haltă
Durata totală estimată a serviciilor pentru Lot 1 staţia Ciulniţa este de 22 de luni (4 luni proiectare + 18 luni execuţie lucrări), iar pentru Lot 2 staţia Costineşti Tabără şi Neptun h.c. este de 12 luni (4 luni proiectare + 8 luni execuţie lucrări).
„După finalizarea investiţiei, staţiile CF Ciulniţa, Costineşti Tabără şi Neptun h.c. vor fi în conformitate cu parametrii tehnici ceruţi de standardele şi legislaţia europeană în vigoare, Reţelele de transport Trans-European (TEN) şi Standardele tehnice de interoperabilitate (STI)“, precizează CFR SA. Sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile prin Programul de Transport 2021-2027, bugetul de stat, prin MTI, venituri proprii ale CFR SA, precum și alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație.
Lucrările propuse au ca scop principal îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare în staţii şi furnizarea de servicii de calitate pentru călători, prin aducerea staţiilor la parametri de funcţionare care să respecte normele de exploatare româneşti, internaţionale şi europene în domeniul feroviar. Principalul obiectiv al lucrărilor îl constituie reabilitarea clădirii de călători, cu accent pe zonele de acces (intrare-ieşire), pe spaţiile destinate serviciilor pentru călători, pe zona comercială, cât şi elementele de legătură cu liniile CF, reprezentate de peroane, pasarele, pasaje pietonale, copertine, precum elemente de siguranţă şi confort pentru călători reprezentate de balustrade, garduri de siguranţă între linii, rampe etc.
Obiectivele proiectului de modernizare
Proiectul are următoarele obiective specifice, legate de dezvoltarea la nivel regional: modernizarea clădirii din staţia de călători, respectiv a spaţiilor destinate serviciilor pentru călători, pe zona comercială, cât şi a facilităţilor pentru persoanele cu mobilitate redusă, handicap vizual, auditiv; asigurarea cu sisteme noi de ventilaţie/încălzire; înlocuirea instalaţiilor electrice, sanitare, termice, PSI etc.; ridicarea nivelului peroanelor în conformitate cu standardele europene în vigoare şi reabilitarea copertinelor.
Proiectul mai presupune reabilitarea/modernizarea pasajelor, pieţelor gărilor, parcărilor şi asigurarea accesului la peroane intermediare; refacerea sistemului de drenaj; montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot; modernizarea echipamentului şi reţelelor de telecomunicaţii, date şi supraveghere video, inclusiv informare public călător; asigurarea elementelor de siguranţă şi confort pentru călători, reprezentate de balustrade, rampe pentru persoane cu dizabilităţi etc.