VW a prezentat strategia ACCELERATE, care va presupune investiții de 16 mld. euro și modificarea radicală a gamei
Brandul Volkswagen și-a prezentat noua strategie „ACCELERATE” și dorește să ajungă la vânzări de 70% a modelelor electrice până în 2030. Planurile de electrificare. VW menționează, de asemenea, planuri de modele concrete, cu toate acestea, în cazul mașinilor electrice compacte, compania din Wolfsburg nu a fost darnică cu detaliile.
„Obiectivul Volkswagen este creșterea ponderii mașinilor complet electrice în vânzările din Europa la peste 70% până în 2030. Aceasta este o dublare a planului anterior de 35%. În SUA și China, compania vizează o cotă EV de peste 50% în aceeași perioadă. „În fiecare an aducem cel puțin o mașină electrică nouă”, a declarat șeful mărcii VW Ralf Brandstätter la prezentarea strategiei. „Creștem viteza și mergem în volume mari și acoperim toate segmentele.”
Mai exact, conform anunțului, asta înseamnă că ID.4 GTX cu tracțiune integrală urmează să fie lansată în prima jumătate a anului 2021. ID.4 este disponibil numai cu un motor montat în spate în trei variante de performanță. Coupé-ul ID.5 SUV, construit tot în Zwickau, urmează în a doua jumătate a anului; producția pre-serie este deja în desfășurare. VW indicase deja că ID.5 este destinat în principal Europei – producția în SUA sau China nu este încă planificată.
Volkswagen planifică un alt model și pentru piața importantă din China: ID.6 X / Cross, un SUV electric cu șapte locuri, urmează să fie lansat acolo în toamnă, așa cum se întâmplă cu ID.4, va exista o singură versiune. de la SAIC-VW și unul de la FAW-VW.
VW pregătește o mașină electrică mai ieftină decât ID.3
Potrivit Volkswagen, planurile pentru o mașină electrică sub ID.3 cu un preț de intrare începând de la 20.000 de euro vor fi aduse în doi ani pentru a fi lansate în 2025. Conform rapoartelor anterioare, acest vehicul (eventual numit ID.2) va fi dezvoltat de Volkswagen Anhui (fost JAC-VW) în China. Producția ar avea loc inițial în China pentru piețele mondiale, iar producția ulterioară în Europa ar fi posibilă, se spunea în noiembrie 2020 – favorita era aparent fabrica Seat din Martorell.
Compania intenționează să optimizeze continuu kitul de acționare electrică MEB în ceea ce privește accelerația, performanța de încărcare și autonomia. Noul sistem modular complet electric pentru vehiculele plate se va numi Scalable Systems Platform și va fi utilizat pentru prima dată în 2026 în proiectul Trinity.
Contrar tendinței generale, Volkswagen va dezvolta nu numai mașini electrice, ci și o flotă de mașini cu motoare cu ardere. Mai exact, se anunță că „toate modelele de bază” (Golf, Tiguan, Passat, modelul chinez Tayron și micul SUV T-Roc) vor primi din nou un succesor. Cu toate acestea, VW nu a menționat aici modele precum Polo, Touareg sau T-Cross. „Vom avea în continuare nevoie de motoare cu ardere pentru o vreme, dar acestea ar trebui să fie cât mai eficiente posibil”, a spus Brandstätter. „Motiv pentru care următoarea generație a produselor noastre de bază – toate acestea sunt modele mondiale – va fi echipată și cu ultima generație de tehnologie hibridă plug-in, cu o autonomie electrică de până la 100 de kilometri.”
Diversificare redusă
Compania, cu sediul în Wolfsburg, nu mai intenționează să ofere diversitatea modelelor de până acum. Viitoarele generații de vehicule vor fi produse cu variante considerabil mai puține. Producția trebuie, de asemenea, simplificată prin utilizarea pe scară largă a „Funcțiilor la cerere”. Configurația individuală a mașinii nu va mai fi definită prin intermediul hardware-ului în momentul cumpărării, dar poate fi activată sau dezactivată ulterior prin intermediul software-ului.
„Dacă credeți că ați ajuns deja la viitor doar cu mașina electrică, vă înșelați”, spune Brandstätter într-un videoclip publicat pe YouTube despre prezentarea strategiei. „Adevăratul schimbător de jocuri este digitalizarea. Electrificare, produse definite de software, noi modele de afaceri și conducere autonomă. Aceste patru forțe mari conduc motorul dezvoltării viitoare a vehiculelor.”
Când vine vorba de noi modele de afaceri, VW se gândește și la încărcarea bidirecțională, unde intenționează să genereze „miliarde de euro cu mașinile electrice ca stocare a electricității”, potrivit unui raport. Strategul șef Michael Jost a declarat pentru WirtschaftsWoche că capacitatea de stocare a mașinilor electronice vândute până atunci se va ridica la „aproximativ un terawatt”.
Volkswagen își estimează investițiile în domeniile menționate la 16 miliarde de euro până în 2025. Pentru refinanțare, strategia „ACCELERATE” obține, de asemenea, câteva obiective de eficiență: până în 2023, costurile fixe urmează să fie reduse cu cinci la sută, în timp ce productivitatea fabricilor urmează să fie mărită cu cinci la sută pe an. Împreună cu economii în costuri materiale de șapte la sută, scopul este de a aduce „toate regiunile în mod durabil în negru”. În SUA, obiectivul este de a obține un echilibru încă din acest an, cu vânzări în scădere cu 15%. În America de Sud, VW declară că vrea să fie profitabilă cu 30% mai puține vânzări. Ținta globală: în 2023, marja operațională ar trebui să fie de șase procente.