Bursa de la București încheie săptămâna în ,,baie de sânge”. Indicii, integral pe roșu

Publicat: 15 nov. 2024, 12:30, de George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
Bursa de la București încheie săptămâna în ,,baie de sânge”. Indicii, integral pe roșu

Bursa de Valori București (BVB) a revenit pe evoluții negative ale indicilor, vineri, cu o scădere pe linie a tranzacțiilor, pe fondul incertitudinii din piață, după seria de rapoarte publicate de companii, cu evoluția afacerilor în primele nouă luni ale anului.

Principalul indice al pieței, BET, era în scădere cu -,32 la sută, până la 17.618,07 puncte.

Rulajul era de 8.424.856,42 lei (1.693.132,18 euro), la un volum de 7.272.432 de cereri și oferte.

Indicele BET Plus, care arată evoluția celor mai lichide 43 de acțiuni cotate la BVB, era în minus cu 0,32 la sută.

Indicele Blue-Chip extins BET-XT, al celor mai lichide 25 de tituri, era, de asemenea, pe minus, cu 0,31 la sută, iar reperul randament al fondurilor de investiții BET-BK era în scădere cu 0,37 la sută.

Indicelui BET-NG al companiilor din energie și utilități, care era în minus cu 0,29 la sută, iar indice bursier BET-EF era în minus cu 0,29 la sută. Indicele BET-FI, al societăților de investiții financiare era, de asemenea, în scădere cu 0,23 la sută.

Într-un raport de piață, Antibiotice Iaşi a anunțat că încheie primele nouă luni din 2024 cu venituri de 511 milioane lei, în creştere cu 7%. Producătorul de medicamente Antibiotice Iaşi (ATB), la care statul român prin Ministerul Sănătăţii are o deţinere de 53%, a raportat venituri de 511 milioane lei, în primele nouă luni din 2024, în creştere cu 15% faţă de aceeaşi perioadă din 2023, în timp ce profitul net s-a apreciat cu 15% la 88 milioane lei.  În ultimele 12 luni acţiunile ATB s-au apreciat cu 167%, iar compania a ajuns la o capitalizare de 2,2 miliarde lei.

Cifra de afaceri netă (contractele cu clienţii) a fost de 506 milioane lei, din care cea realizată în România a fost de 304 mil. lei, plus 5% faţă de ianuarie – septembrie 2023.

Aprecierea, “efect favorabil al redefinirii modului de lucru cu distribuitorii şi lanţurile naţionale din România, obiectivele principale fiind creşterea cotei de piaţă corelată cu potenţialul de vânzare al produselor în fiecare dintre segmentele pieţei pharma, respectiv: hospital, lanţ şi minilanţuri şi farmacii independente”, potrivit companiei. Pe pieţele internaţionale cifra de afaceri a fost de 202 mil. lei, plus 16%.

“Substanţele active antifungice produse de Antibiotice Iaşi sunt vândute în peste 55 ţări la nivel mondial. În perioada analizată, s-a înregistrat progres în principalele proiecte de dezvoltare din zonele Europa, America de Nord şi America Latină”, potrivit unui comunicat de presă.

Veniturile din vânzarea de produse finite au fost în valoare de 130,4 milioane lei, în creştere cu 20% raportat la perioada similară a anului trecut.

“Rezultatul vine în urma consolidării portofoliului de peniciline beta-lactamice sterile în Europa, regiune care reprezintă 40% din valoarea exportului. Antibiotice Iaşi este unul dintre cei mai importanţi jucători pe piaţa internaţională pe acest segment, deşi aceste pieţe sunt dificil de accesat prin prisma condiţiilor stricte privind calitatea medicamentelor, optimizarea supply chain-ului, competitivitatea preţului în licitaţii şi implementarea standardelor internaţionale privind sustenabilitatea”.

În Orientul Mijlociu s-a înregistrat o creştere de 50% a vânzărilor, comparativ cu perioada ianuarie-septembrie 2023. Acest rezultat se înregistrează ca urmare a pătrunderii pe piaţa Emiratelor Arabe Unite şi creşterii vânzărilor în Arabia Saudită şi Irak atât pe portofoliul de medicamente antiinfecţioase, cât şi pe cel destinat afecţiunilor cardiovasculare, arată compania care nu menţionează valoarea vânzărilor pe aceste pieţe.

“Alături de pieţele noi din Europa şi Orientul Mijlociu în care Antibiotice a iniţiat vânzări în acest an se află şi Australia, piaţă în care s-au realizat primele vânzări în luna septembrie. În perspectivă, compania îşi propune să iniţieze înregistrarea de noi produse prin care să îşi dezvolte prezenţa şi în această zonă”.

În celelalte regiuni, tradiţionale pentru companie, precum America de Nord (SUA şi Canada), Asia (Vietnam) şi Moldova, vânzările s-au înscris pe un trend de creştere  între 8-20% şi se menţin astfel în top 5 teritorii strategice ale companiei.

În primele 9 luni ale anului 2024 portofoliul companiei a fost completat cu 19 produse noi. Acestea se adresează patologiilor infecţioase, cardiovasculare, musculo-scheletice, ale tractului digetiv şi sistemului nervos central, în conformitate cu direcţiile de dezvoltare strategică ale companiei.

În vederea dezvoltării durabile, compania a realizat în primele 9 luni din 2024 investiţii totale de 78,5 milioane lei, valoare cu peste 50% mai mare decât cea realizată în perioada similară a anului 2023 (51,03 milioane lei).

“Obiectivul principal al portofoliului viitor este consolidarea poziţiei pe piaţa internă şi fructificarea potenţialului în pieţele internaţionale, asimilând produse aflate în ultimele tendinţe de prescriere şi consum”.