Cine este noul rival, sub 20.000 de euro, pentru Dacia Duster
Citroën, marca franceză a gigantului auto internaţional Stellantis, pregăteşte noul C4, văzut deja ca un concurent al SUV-ului Dacia Duster, produs în România, la uzina auto de la Mioveni, scrie presa de specialitate.
Viitorul Citroën C4 (2027). O Dacia Duster în sosul Citroën Oli
În timp ce C4 tocmai a fost restilizat, Citroën lucrează deja la următoarea generație pentru 2027. Și surpriză, surpriză, conceptul Oli este cel care va servi drept bază pentru viitorul model. Scopul va fi acela de a oferi un nou C4 capabil să concureze cu Dacia Duster, scrie publicaţia franceză L’Argus.
Citroën a profitat de Salonul Auto de la Paris pentru a prezenta publicului versiunea restilizată a modelului C4 și derivatul său fastback, C4 X.
Deși registrul de comenzi a fost deschis la 14 octombrie 2024, primele livrări sunt programate abia la începutul anului 2025.
Cu toate acestea, în ciuda efectului de noutate așteptat de la această restilizare destul de vizibilă, nu este sigur că cumpărătorii se vor înghesui la dealeri.
De fapt, de la debutul său la sfârșitul anului 2020, C4 nu a reușit niciodată să se impună în segmentul hatchback compact extrem de competitiv.
Așadar, pentru a-l înlocui, marca franceză a decis să joace cartea descoperirii, dezvoltând un nou C4 care se va inspira în mare parte din conceptul Oli prezentat în septembrie 2022.
Citroën Oli devine un model de serie?
Imaginat de Pierre Leclercq, șeful de design Citroën din noiembrie 2018, Oli a fost practic un manifest. Pe scurt, a fost un concept care nu anunța niciun model viitor, dar care dădea indicații cu privire la evoluțiile stilistice viitoare.
Mai mult, noile generații C3 și C3 Aircross folosesc multe dintre elementele descoperite în acest studiu (logo-ul mare, semnătura luminoasă, planșa de bord orizontală cu două etaje.
Citroën, cel mai bun dușman al Dacia?
Dar, în cele din urmă, Oli va intra în producția de serie.
Thierry Koskas, care a fost numit director general al Citroën în februarie 2023, este de vină pentru această răsturnare de situație, la fel ca și decizia lui Stellantis de a repoziționa marca.
În opinia sa, Citroën trebuie să ofere acum vehicule „simple și practice”, dar și mașini „mai ieftine decât concurența din segmentele B și C”.
Pe scurt, Citroën trebuie să devină Dacia de Stellantis fără a-și pierde ADN-ul.
Potrivit lui Pierre Leclerq, „Citroën are o latură neașteptată, chiar deranjantă. Iar rolul său în Stellantis este de a experimenta”. Mai mult, în ceea ce privește designul, Citroën a oferit întotdeauna „siluete care sunt recognoscibile în întreaga lume”.
Și este adevărat că, prin profilul său cenușiu și aspectul său asemănător cu al unui Hummer, conceptul Oli îndeplinește toate condițiile pentru un vehicul ciudat, atipic și ușor de recunoscut. Dar pentru a face proiectul viabil din punct de vedere economic, a trebuit să găsim o bază tehnică adecvată.
Citroën Oli va fi viitorul C4
Odată ce proiectul a fost lansat și încadrat în buget, nu a mai rămas decât să-i găsească un loc în gamă. Cu o lungime preconizată de aproximativ 4,30 m, Citroën Oli se va încadra în segmentul C. Acest segment este ocupat în prezent de C4 restilizat (4,36 m), care va ajunge la sfârșitul vieții sale în 2027.
Și trebuie doar să te uiți la saga C4 pentru a-ți da seama că, la fiecare nou model, există o îndepărtare radicală de cel precedent în ceea ce privește designul. Devenind C4, Oli va continua această tradiție. Acesta va fi poziționat între C3 (4,01 m) și C3 Aircross (4,39 m).
Producţie relocată în afara Europei
Bazat pe aspectul conceptului Oli, viitorul C4 va juca cartea originalității la maxim. Iar programul Smart Car al Stellantis îi va permite să mențină costurile de dezvoltare la un nivel scăzut. Nu rămâne decât să vândă acest viitor C4 la prețuri competitive, demne de cele oferite de Dacia. Pentru a realiza acest lucru, este de așteptat ca Citroën să producă viitorul C4 în Maroc, la uzina Stellantis din Kénitra.
Cât va costa rivalul SUV-ului Dacia Duster?
Prin reducerea costurilor de dezvoltare și producție, Citroën intenționează să țină sub control prețul viitorului său model și să îl ofere ca model entry-level la mai puțin de 20.000 de euro.
Acest lucru îl va duce pe teritoriul Dacia Duster, care începe astăzi la 19.890 euro.