Curg inaugurările de drumuri de mare viteză! Ce loturi vor fi date în trafic în noiembrie și decembrie (VIDEO)

Publicat: 18 nov. 2024, 13:43, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
Curg inaugurările de drumuri de mare viteză! Ce loturi vor fi date în trafic în noiembrie și decembrie (VIDEO)
Curg inaugurările de drumuri de mare viteză! Ce loturi vor fi date în trafic în noiembrie și decembrie

Se anunță agitație mare în perioada următoare pe mai multe șantiere cu lucrări de infrastructură rutieră. Nu știm dacă de „vină“ sunt și alegerile prezidențiale și parlamentare, cert este că vor curge inaugurările de drumuri de mare viteză mai ceva ca promisiunile din campania electorală. Loturi întregi sau parțiale de autostradă și drum expres vor fi date în trafic în noiembrie și decembrie.

Curg inaugurările de drumuri de mare viteză! Primele loturi vor fi deschise circulației chiar din această săptămână. Oficialii de la Transporturi au anunțat deja că de miercuri după-amiază, 20 noiembrie, se va da în folosință tronsonul aferent loturilor 1 și 2 din Autostrada Buzău – Focșani, parte din Autostrada Moldovei (A7). Cei 33 de kilometri dintre Buzău și Râmnicu Sărat se vor adăugă, astfel, celor 11 kilometri dintre Mândrești Munteni și Focșani (lotul 4), pe care se circulă de săptămâna trecută.

Va fi inaugurat, așadar, lotul 2, Vadu Pașii – Râmnicu Sărat, în lungime de 30,8 km, al Autostrăzii Moldovei, dar și lotul 1, Buzău – Vadu Pașii al A7, în lungime de 4,6 km. Aici ar trebui precizat că în cazul lotului 1, care cuprinde și podul de 1,36 km de peste râul Buzău, deschiderea circulației va fi inițial una parțială. Ambele loturi au fost construite de grupul UMB.

Secretarul de stat în ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, a prezentat chiar și o simulare de traseu pe aceste două loturi, parcurgând cu mașina cei 33 km ai tronsonului Buzău – Râmnicu Sărat, în direcția dinspre Râmnicu Sărat spre Buzău. „Până la sfârșitul anului vom circula pe toată distanța de 82 km între Buzău și Focșani și vom mai da în trafic încă 39 km aferenți loturilor 1 și 2 ale Autostrăzii Ploiești – Buzău (A7)“, a anunțat Scrioșteanu.

Curg inaugurările de drumuri de mare viteză. E gata și DEx12 Craiova – Pitești!

Un alt drum de mare viteză pe care se va circula din această lună este DEx12 Craiova – Pitești. În această săptămână este programată deschiderea parțială a tronsonului 4 (foto), sectorul de 20 km dintre Colonești și Albota, construit tot de UMB.

Tronsonul 4 al DEx12 are 31,82 km, dar vom circula din această lună doar pe primii 20 km ai drumului. UMB își luase angajamentul să finalizeze tot tronsonul 4 până la finalul anului, dar se pare că nu sunt șanse ca și bucata lipsă până la nodul de legătură cu Autostrada București – Pitești să fie dată în trafic în acest an. Totuși, la ceea ce a demonstrat până acum, Umbrărescu nu poate fi subestimat.

Tronsonul 1 Craiova – Balș, restul de executat după rezilierea contractului cu Tirrena Scavi, a fost finalizat într-un an!

Marea surpriză pentru mulți este însă tronsonul 1 (foto) al Drumului Expres Craiova – Pitești, cei 17,7 km din județul Dolj, la care a lucrat Asocierea Ozaltin – Strade Bauunternehmung – Visio. Antreprenorul a reluat în urmă cu un an lucrările abandonate de italienii de la Tirrena Scavi și și-a luat angajamentul să finalizeze drumul în 2024, cu trei luni mai devreme decât termenul contractual. Deși au fost priviți cu scepticism la început, constructorii s-au mobilizat exemplar pentru a finaliza acest proiect, iar acum se pregătesc de marea inaugurare.

 

Reușita Asocierii Ozaltin – Strade Bauunternehmung – Visio i-a surpins până și pe cei de la Asociația Pro Infrastructură (API), cel mai cunoscut ONG care monitorizează marile proiecte de infrastructură din România. API a ținut să menționeze și meritul constructorului craiovean Strade Bauunternehmung, care a avut o contribuție importantă la finalizarea drumului expres înainte de termen.

„După ce pe 1 iulie și ulterior în 9 septembrie vă ziceam de marea surpriză de pe cei 17,7 kilometri ai Drumului Expres DEx12 Craiova-Balș, iată putem spune astăzi cu siguranță că tronsonul se va inaugura în 2024. Estimarea noastră este 3-7 decembrie, deci în vreo trei săptămâni, dacă și vremea colaborează. Felicitări antreprenorului general turc Ozaltin, dar și asociaților români ai acestuia Strade Bauunternehmung (împreună cu Mineralport) și Visio pentru o deschidere cam cu 3 luni înainte de termenul contractual. Doar UMB, Strabag, Porr, WeBuild (fostă Astaldi) și defuncta Tirrena Scavi au mai reușit inaugurări curate înainte de termen pe autostrăzile din România“, se arăta într-o postare a Asociației, care mai anunță că se va circula fără pasajul peste Centura Craiova Nord (DN 65F), accesul pe DEx12 urmând să se facă pe bretelele din acest nod și prin girația de la sol.

Strade: V-am surprins plăcut? Ne bucurăm și vă așteptăm la inaugurare. Chiar înainte de Ziua Națională

Strade Bauunternehmung, constructorul craiovean care a lucrat la tronsonul 1 al DEx12, în asocierea cu Ozaltin și Visio, a anunțat, pe Facebook, inaugurarea drumului.

„Ne pregătim pentru inaugurarea tronsonului 1 al Drumului Expres Craiova – Pitești așa cum am promis la demararea lucrărilor: înainte de termenul contractual. Am plecat la drum capacitați la maxim pentru a oferi comunității din care facem parte primul mare proiect de infrastructură rutieră din județul Dolj. Și, alături de partenerii noștri, Ozaltin (liderul asocierii) și Visio, am reușit!

Tronsonul 1 al DEx12 Craiova – Pitești va fi gata chiar înainte de Ziua Națională! Apreciem cuvintele frumoase adresate de către Asociația Pro Infrastructură, care ne-au pus pe același loc cu marii constructori de autostrăzi din România – UMB, Strabag, Porr și WeBuild, pentru felul în care am gestionat lucrările la tronsonul 1 al DEx12. Asocierea Ozaltin – Strade Bauunternehmung – Visio s-a clasat constant, în acest an, în Top 3 constructori de drumuri de mare viteză din România și asta demonstrează încă o dată că formăm o echipă puternică, de luat în seamă, capabilă să ducă la bun sfârșit orice proiect mare de infrastructură rutieră“, a fost mesajul antreprenorului craiovean Strade Bauunternehmung.

Curg inaugurările de drumuri de mare viteză. Se pregătește lotul 3 al Autostrăzii (A7) Buzău – Focșani

Un alt lot important de autostradă construit de grupul UMB va fi deschis în luna decembrie. Face parte din Autostrada Moldovei (320 km), prima din România aflată integral în execuție. Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu, lotul 3 al Autostrăzii Moldovei (A7), cel dintre Râmnicu Sărat și Mândrești Munteni (36,1 km), va fi dat în circulație în luna decembrie.

Tot luna viitoare ar fi programată deschiderea circulației pe 16 km din Secțiunea 5 a Autostrăzii (A1) Sibiu – Pitești, mai precis între nodurile rutiere de la Bascov și Băiculești. Tot tronsonul are o lungime de 30,35 kilometri, urmând a fi deschis în întregime în primăvara anului viitor. Antreprenorul, compania italiană WeBuild, are obligația, conform prevederilor contractuale, să termine lucrările cel târziu până la data de 31 august 2025.

De asemenea, ministrul Sorin Grindeanu a precizat recent că speră ca și lotul 3 al A0 Sud Centura Bucureștiului să poată fi dat în trafic până la finele anului, dar totul depinde de condițiile meteo. Constructorul grec Aktor este cel care realizează lucrările pe cei aproape 18 km din lotul 3 al semi-inelului de sud din Autostrada de Centură a Capitalei (A0), între Bragadiru și Joița. În total, în varianta optimistă, România ar putea încheia anul 2024 cu peste 150 km de drumuri de mare viteză dați în trafic!

Citește și: Când va începe primul foraj la „tunelul pentru urși“ de pe cel mai așteptat lot de autostradă din România