Campanie de comunicare: cum pot afla românii despre costurile convorbirilor în Uniunea Europeană
Reprezentanța Comisiei Europene în România a lansat campania de comunicare „România în Uniunea Europeană”, prin care își propune să evidențieze o serie de beneficii concrete pentru cetățenii români, ca urmare a apartenenței României la Uniunea Europeană.
Cele patru teme prezente în cadrul campaniei sunt:
- Contribuția fondurilor europene la dezvoltarea României;
- Posibilitatea de a folosi telefonul mobil în roaming, fără plata de taxe suplimentare;
- Oportunitățile de studiu și formare profesională, prin programul Erasmus+;
- Libertatea cetățenilor români, în calitate de cetățeni europeni, de a trăi, călători, lucra sau învăța oriunde în Uniunea Europeană.
România europeană este o realitate pentru fiecare dintre noi. Suntem împrEUnă din 2007, trăim, simțim și vedem zilnic contribuția pe care Uniunea Europeană a avut-o la dezvoltarea României – atât la nivel individual, cât și ca societate. În ultimii 17 ani, fondurile, politicile și programele europene au contribuit fundamental la îmbunătățirea calității generale a vieții românilor. Campania recent lansată reamintește publicului larg o serie de avantaje de a fi cetățean al unei țări membre în Uniunea Europeană, informează Reprezentanța Comisiei Europene la București.
„Cu siguranță ți-ai sunat părinții să le spui că ai ajuns cu bine în vacanța în străinătate. Sau, tot în străinătate fiind, ai căutat informații utile pe internet, de pe telefonul tău mobil. Știai însă că poți face toate aceste lucruri fără grija costurilor suplimentare, datorită legislației europene? Poți efectua apeluri, trimite mesaje text și naviga pe internet fără taxe suplimentare, dacă ești în străinătate, în orice țară din Uniunea Europeană”, precizează portalul dedicat campaniei de informare.
Prin intermediul regulamentului „Roaming la tarife naționale”, apelantul, cetățean al unei țări membre a UE, beneficiază de o serie de drepturi specifice în ceea ce privește accesarea și utilizarea serviciilor de telecomunicații și internet, atunci când călătorește în UE.
Regulamentul a intrat în vigoare în anul 2017 și a fost deja prelungit până în anul 2032. Noi norme, intrate în vigoare la 1 iulie 2022, aduc, în plus, beneficii semnificative pentru întreprinderile și cetățenii din UE, care se vor bucura de o experiență mai bună în roaming, cu aceeași calitate a serviciilor mobile în străinătate ca în țara lor de origine.
Noul regulament îmbunătățit privind roamingul garantează, de asemenea, informații clare cu privire la serviciile care pot face obiectul unor taxe suplimentare. De exemplu, operatorii trebuie să se asigure că le oferă consumatorilor informații cu privire la tipurile de numere de telefon care pot genera costuri suplimentare atunci când sunt apelate din străinătate.
Mai multe informații despre roaming, utilizarea telefonului mobil în UE precum și răspunsuri la cele mai frecvente întrebări legate de acest subiect pot fi accesate aici: Roaming: cât plătiți pentru a vă utiliza telefonul inteligent în altă țară din UE – Your Europe (europa.eu)
Campania de tip Out of Home (OOH) se desfășoară în București, Timișoara și Iași în a doua parte a lunii noiembrie 2024. Mesajele sunt expuse pe panouri stradale, clasice și digitale, în stații de autobuz și metrou, în clădiri de birouri și săli de fitness. Fiecare material conține un cod QR, a cărui accesare va permite publicului să descopere mai multe informații utile despre tema abordată accesând „România în Uniunea Europeană” România în Uniunea Europeană – Comisia Europeană (europa.eu)
Conceptul creativ poartă semnătura artistului Dan Perjovschi, cu care Reprezentanța Comisiei Europene în România colaborează constant în proiecte de comunicare. Campania ,,România în Uniunea Europeană” a mai fost implementată și în luna iulie a acestui an, la nivelul orașului București.