Piaţa auto din UE şi-a revenit în octombrie. Au crescut şi vânzările de electrice
Piaţa auto din Uniunea Europeană (UE) şi-a revenit în luna octombrie după două luni de declin sever, care a accentuat problemele cu care se confruntă industria auto de pe bătrânul continent.
Creştere modestă în octombrie, de 1,1%, dar trendul de scădere s-a inversat
În octombrie 2024, înmatriculările de autovehicule noi în UE și-au inversat trendul de declin, înregistrând o creștere modestă de 1,1%, potrivit datelor publicate joi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Spania a condus cu o creștere robustă de 7,2%, în timp ce Germania și-a revenit cu o creștere de 6% după trei luni de declin.
Scăderi au fost înregistrate atât în Franța (-11,1%), cât și în Italia (-9,1%).
Cumulat pe primele 10 luni din 2024, înmatriculările de automobile noi au rămas stabile (+0,7%), ajungând la 8,9 milioane de unități.
Piețele din Spania (+4,9%) și Italia (+0,9%) au avut o evoluție pozitivă, în timp ce în Franța și Germania s-au înregistrat scăderi (-2,7% și, respectiv, -0,4%).
Maşinile electrice – creştere în octombrie
Înmatriculările de autoturisme electrice cu baterii au crescut cu 2,4%, până la 124.907 unități, în octombrie 2024.
Cu toate acestea, volumul pieței de la începutul anului a rămas cu 4,9% mai mic decât în aceeași perioadă a anului trecut, cota de piață totală fiind de 14,4%.
Acest declin a fost determinat în principal de o scădere semnificativă a înmatriculărilor în Germania (-26,6%).
Înmatriculările de autoturisme plug-in hybrid au scăzut cu 7,2% luna trecută, în urma scăderilor semnificative înregistrate în Franța (-26,9%) și Italia (-24,9%).
Înmatriculările de vehicule hibride au crescut cu 17,5% în octombrie, cota de piață ajungând la 33,3%, față de 28,6% în octombrie anul trecut, depășind pentru a doua lună consecutiv înmatriculările de mașini pe benzină.
Maşinile pe benzină şi Diesel
În octombrie 2024, vânzările de autovehicule pe benzină au scăzut cu 6,8%.
Franța a înregistrat cea mai abruptă scădere, cu o prăbușire a înmatriculărilor cu 32,7%, urmată de Italia, cu un declin de 10,1%.
Spania a înregistrat o scădere mai modestă, de 1,6%, în timp ce Germania a fost singura piață majoră care a înregistrat o creștere, înmatriculările de autovehicule pe benzină crescând cu 3,7%.
Mașinile pe benzină reprezintă acum 30,8% din piață, în scădere de la 33,4% în aceeași lună a anului trecut.
Piața automobilelor diesel a scăzut cu 7,6%, ajungând la o cotă de piață de 10,9% în octombrie. În ansamblu, s-au observat scăderi în aproape două treimi din piețele UE.