Cu câți kilometri de drumuri de mare viteză poate încheia România anul 2024

Publicat: 21 nov. 2024, 10:30, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
Cu câți kilometri de drumuri de mare viteză poate încheia România anul 2024
Cu câți kilometri de drumuri de mare viteză poate încheia România anul 2024. Am luat în calcul previziunile oficialilor de la Transporturi

În primăvară, după deschiderea circulației pe Autostrada Bucureștiului (A0), sectorul cuprins între DN 5 și DN 4 (13 km), România depășea pragul de 1.100 km de drumuri de mare viteză. Între timp, lucrările pe șantierele de infrastructură rutieră au evoluat, iar numărul kilometrilor de autostradă și drum expres dați în trafic a crescut.

Cu câți kilometri de drumuri de mare viteză poate încheia România anul 2024? Dacă este să ne luăm după ultimele inaugurări de drumuri și după preconizările oficialilor de la Transporturi, am putea ajunge la un maxim de 1.278 km de autostradă și drum expres la finele anului. Am pornit calculul după deschiderea celor 32 km din Autostrada Moldovei (A7), secțiunea Buzău – Focșani (loturile 1 și 2).

A fost deschisă circulația pe încă 32 de km din A7 (Autostrada Moldovei), între Buzău și Râmnicu Sărat! România ajunge astfel la 1.158 km de drum de mare viteză (autostradă și drum expres) aflați în exploatare. În momentul de față, se poate circula pe 43 de kilometri din A7, între Buzău și Focșani, după deschiderea circulației (în urmă cu două săptămâni) a celor 11 km ai lotului Mândrești Munteni – Focșani“, anunța miercuri ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, la deschiderea oficială a tronsonului Buzău – Râmnicu Sărat din Autostrada Moldovei.

Până la finalul anului însă, „zestrea“ de drumuri de mare viteză de la Ministerul Transporturilor se poate îmbogăți, după ce se vor mai adăuga și alte loturi și tronsoane.

Cu câți kilometri de drumuri de mare viteză poate încheia România anul 2024. Urmează Drumul Expres Craiova – Pitești!

Primele tronsoane care se pregătesc de deschidere sunt cele de pe DEx12 Craiova – Pitești. Săptămâna viitoare este programată inaugurarea tronsonului 1 al DEx12, cei 17,7 km din județul Dolj realizați de Asocierea Ozaltin – Strade Bauunternehmung – Visio, care a continuat lucrările abandonate de italienii de la Tirrena Scavi. Și tot în această lună se vor da în trafic și primii 20 km din tronsonul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești, sectorul dintre Colonești și Albota construit de UMB.

Luna viitoare, potrivit ministrului Grindeanu, se vor deschide și cei peste 36 km dintre Râmnicu Sărat și Mândrești Munteni ai A7, ceea ce va face posibilă circulația pe aproape toți cei 82 de km ai autostrăzii Buzău – Focșani, la care a lucrat tot UMB. Adică am ajunge la un total de 1.232 km, socotind aici și DEx12 Craiova – Pitești.

Tot în luna decembrie, este programată deschiderea unui sector de 16 km din Secțiunea 5 a Autostrăzii (A1) Sibiu – Pitești, între nodurile rutiere de la Bascov și Băiculești. Tot tronsonul are o lungime de 30,35 kilometri, urmând a fi deschis în întregime în primăvara anului viitor (constructor este WeBuild).

Dacă am lua în calcul și lotul 3 al A0 Sud Centura Bucureștiului, cei 18 km dintre Bragadiru și Joița executați de antreprenorul grec Aktor, dar și diferența de 12 km de la tronsonul 4 al DEx12, legătura dintre Albota și A1 București – Pitești, am ajunge la un total de 1.278 km de drumuri de mare viteză în România.

Citește și: Cum arată forma finală a primului tunel săpat pentru o autostradă din România (VIDEO)