Românii vor putea călători fără viză în China. Ce trebuie să știi înainte de plecare?

Publicat: 22 nov. 2024, 11:12, de Mariana Olteanu, în Turism , ? cititori
Românii vor putea călători fără viză în China. Ce trebuie să știi înainte de plecare?

Vești bune pentru turiștii români! Aceștia vor putea călători fără viză în China începând cu 30 noiembrie anul acesta. Anunțul a fost făcut, vineri,  de Ministerul de Externe de la Beijing. Măsura face parte dintr-o extindere a regimului fără vize, care include și alte țări precum Bulgaria, Croația, Muntenegru și Japonia.

Astfel, începând cu 30 noiembrie 2024 şi până la 31 decembrie 2025, China îşi va extinde regimul fără vize pentru a include România, Bulgaria, Croaţia, Muntenegru, Japonia şi alte ţări. În plus, perioada de ședere fără viză va fi prelungită de la 15 zile la 30 de zile pentru toate cele 38 de state incluse în program. Aceste măsuri au fost implementate pentru a stimula turismul și comerțul în contextul provocărilor economice actuale.

China a acordat anterior regimuri de scutire de vize Coreei de Sud şi unor ţări europene pentru a stimula turismul şi comerţul în contextul unei economii în declin.

Citește și: China sfidează limitele ingineriei: Pod spectaculos construit pe mijlocul unui râu

Ce trebuie să știi dacă mergi în China

China și Japonia sunt destinații populare, dar cu particularități care necesită pregătire înainte de vacanță. O vacanță în China poate costa aproximativ 2.000 de euro pentru 16 zile, acoperind transportul, cazarea și ghidul, iar perioada ideală pentru vizită este primăvara sau toamna. Mâncarea chinezească se bazează pe orez, legume și fructe de mare, iar moneda este yuanul, cu dolarii preferați pentru schimbul valutar.

În Japonia, bugetul pentru un circuit este similar, iar mâncarea japoneză este sănătoasă și accesibilă. Cel mai eficient mod de a călători este cu trenul, iar pentru tranzacțiile financiare, yenul este moneda folosită. Ambele țări au regimuri diferite de transport și obiceiuri culturale, iar o vacanță individuală poate fi mai flexibilă decât una de grup.

Citește și: Bloomberg: Brandurile globale din China pierd în fața alternativelor locale, mai ieftine