Incredibil: vine mașina electrică cu care pot fi parcurși 3.717 km într-o singură zi
Deși acest model nu a fost încă prezentat oficial, au apărut deja multe zvonuri în piață. Se aude că s-au parcurs cu ea, la teste, peste 3.700 de kilometri în 24 de ore. Producătorii au încins deja atmosfera cu acest anunț, înainte de lansarea viitorului lor model.
Brandul foarte popular sub care va fi lansat noul model nu ar fi putut alege ceva mai controversat pentru piața auto.
Nu numai că următoarea mașină electrică de la această foarte cunoscută marcă poate fi condusă cu foarte mare viteză, practic cu o viteză maximă cu mult peste 200 km pe oră, însă se reîncarcă atât de repede, încât ar putea face față mașinilor standard pe benzină într-o cursă de 24 de ore, arată producătorul.
Această mașină electrică practic face furori înainte de lansare
Cea mai recentă comparație despre o caracteristică similară a fost când Renault, în 2018, a ales pista de testare Michelin din Almería. Pentru a doborî un record de distanță, rulând timp de 24 de ore. Zoe a trecut de 2.000 de kilometri, dar trebuie să ne amintim că se putea încărca doar la 43 kW.
Practic, o valoare chiar sub ceea ce este considerată „încărcare rapidă”. Media de 85 km/h pe care a realizat-o ar putea fi atinsă cu cele mai puțin capabile dintre mașinile cu combustie ale momentului.
Noul model de la Mercedes „întoarce practic pagina” la electrificate.
Făcând calcule, în secolul 21 nu este ușor pentru o mașină electrică să bată o mașină cu ardere internă.
De exemplu, Nissan a finalizat o călătorie prin peninsula de 3.300 km în 80 de ore cu un model Ariya. La o medie de 41 km/h, pe drum liber. Până în prezent, nu a existat niciun vehicul electric care să consume puțin și să se reîncarce rapid.
Acum apare Mercedes, cu viitorul lor CLA, care va fi certificat la 12 kWh pentru 100 km și cu puteri de încărcare de peste 300 kW.
Se spune că o unitate de preserie a viitorului CLA a rulat pe inelul Nardó din sudul Italiei și a parcurs 3.717 km timp de 24 de ore.
Prin simulări pe computer și bancuri de testare – în săptămâna dinaintea evenimentului, specialiștii au anunțat că au fost parcurși peste 7.000 de km de teste. Aceștia au reușit să optimizeze ritmul de deplasare, opririle și durata acestora, pentru a parcurge distanța maximă. Testerii au obținut o viteză medie de aproape 155 km/h în timpul simulării.
Mercedes CLA debutează cu o arhitectură de 800 de volți, pentru a realiza reîncărcări de două ori mai rapide decât cele convenționale.
Puterea maximă de reîncărcare este de 320 kW, astfel încât bateria sa acceptă mai multă putere de reîncărcare decât alimentarea motoarelor din cea mai puternică versiune: 200 kW în spate, plus 80 kW în față.
La testarea modelului au fost necesare 40 de opriri în 24 de ore. Aceasta înseamnă o oprire la fiecare 25 de minute, pentru a reîncărca.
Fiecare reîncărcare, spun specialiștii, a durat în jur de 10 minute. Și, bineînțeles, au fost nevoiți să ruleze constant cu mult peste cei 155 km/h, pe care i-au atins în medie: cu un calculator. Asta, având în vedere că s-a petrecut mai mult de șase ore și jumătate cu reîncărcarea bateriilor, scrie eleconomista.es. (Foto: Canva Pro)