TikTok afirmă că a eliminat 98,5% din conținutul cu dezinformări electorale în mai puțin de 24 de ore
În contextul alegerilor prezidențiale și parlamentare din România, TikTok colaborează cu ONG-ul Funky Citizens pentru a sprijini educația media și a combate dezinformarea online. Platforma își reafirmă angajamentul față de integritatea procesului electoral și spune că oferă un mediu digital sigur pentru cei peste 8,1 milioane de utilizatori din România.
„Cu o echipă globală de peste zeci de mii de experți în trust & safety, dintre care mai mult de 6.000 în UE, parteneriate strategice, resurse în aplicație (precum Centrul Electoral, Ghidul de Căutare și Etichetarea Videoclipurilor, care sunt active în prezent pentru alegerile din România) și inițiative de educație media, TikTok se dedică combaterii dezinformării și facilitării accesului la informații oficiale pentru cei peste 8,1 milioane de utilizatori din România”, se arată într-un comunicat citat de Mediafax.
Conform Raportului privind Aplicarea Regulilor Comunității pentru al doilea trimestru al anului 2024, 99,2% din conținutul cu dezinformări electorale a fost eliminat proactiv înainte de a fi raportat, iar 98,5% din acest conținut a fost șters în mai puțin de 24 de ore.
„Perioada electorală aduce după sine multe oportunități de răspândire a unor informații false ce ne pot afecta deciziile la urne și, în final, viitorul nostru. Ca organizație independentă cu experiență în fact-checking și combaterea dezinformării, am ales să avem un rol activ în a construi abilități de educație media în rândul cetățenilor. Este parte din misiunea noastră să punem la dispoziție expertiza acumulată în acest domeniu și să colaborăm cu platformele de social media pentru a avea un spațiu digital mai sigur”, a declarat Ana Dragomir, directorul de comunicare al Funky Citizens.
Parteneriat pentru educație media
TikTok își structurează eforturile pe trei piloni principali: aplicarea politicilor pentru combaterea dezinformării și a operațiunilor de influență ascunsă, sprijinirea accesului la informații oficiale și colaborarea cu experți.
„La TikTok, suntem dedicați protejării comunității noastre pe platformă și asigurării accesului la informații corecte și de încredere, mai ales în momente importante, cum ar fi alegerile. Prin colaborarea cu Funky Citizens, ne propunem să oferim utilizatorilor români resursele necesare pentru a lua decizii informate, protejând în același timp integritatea platformei noastre”, a declarat Łukasz Gabler, managerul de Politici Publice și Relații Guvernamentale CEE al TikTok.
Campania comună TikTok și Funky Citizens subliniază importanța educației digitale în asigurarea unui spațiu online responsabil, mai ales în perioadele de maxim interes public.