iMedico, aplicația care înlesnește accesul pacienților la medicamente

Publicat: 28 nov. 2024, 07:22, de Magda Marincovici, în Sănătate , ? cititori
iMedico, aplicația care înlesnește accesul pacienților la medicamente

Aplicația mobilă iMedico, concepută pentru a simplifica accesul pacienților la medicamente, a fost lansată de Asociaţia Bolnavilor de Cancer, în parteneriat cu Federaţia Asociaţiilor Bolnavilor de Cancer şi două lanţuri de farmacii.

Aplicația iMedico vine în sprijinul pacienților care adesea „luptă mai mult cu sistemul decât cu boala”, spune Cezar Irimia, președintele Federației Asociațiilor Bolnavilor de Cancer (FABC).

„Lansăm o platformă pentru pacienţii pe care îi reprezentăm, o platformă medicală numită iMedico, dar plecăm cu primii paşi în aprovizionarea cu medicamente a pacienţilor noştri, deoarece se ştie că în ultima vreme pacienţii au devenit maratonişti, alergând la toate farmaciile pentru a-şi procura medicamentele vitale. Ne-am săturat de acest aspect, chiar pacientul luptă mai mult cu sistemul decât cu boala şi atunci ne-am gândit să venim în ajutorul pacienţilor noştri cu această aplicaţie care ne va uşura cumva viaţa, calitatea vieţii prin depistarea cât mai rapidă a medicamentelor necesare”, a declarat preşedintele FABC

Prin această aplicație, pacienții pot afla în timp real dacă medicamentul de care au nevoie este disponibil în farmaciile din apropiere.  Astfel, utilizând coordonatele GPS, aplicaţia trimite întrebarea referitoare la disponibilitatea unui produs către farmaciile aflate într-o rază de până la 10 km de locaţia pacientului. Farmaciile pot răspunde rapid cu ‘Da’ sau ‘Nu’, oferind răspunsuri precise privind disponibilitatea medicamentului căutat şi realizarea unei conexiuni directe între utilizator şi farmacie.

Acest proiect este unul pilot, implementat pentru Android şi curând va fi disponibil şi pentru IOS. Aplicaţia cuprinde şi alte funcţionalităţi conexe: asistent virtual, buzunarul cu documente digitale. De asemenea, are acces la call center  – în cazul în care farmaciile din proximitate nu au un anumit produs, navigatorii ABC pot extinde căutarea. La call center, pacientul poate sesiza lipsa medicamentelor care sunt incluse în programele naţionale de sănătate.