Incursiune în primul tunel săpat la nivel de autostradă din România. Încă puțin și se vede „luminița“ de la capăt (VIDEO)
Oficialii de la Transporturi prezintă constant imagini din interiorul primului tunel săpat la nivel de autostradă din România, cel pe sub Dealul Momaia, din județul Argeș. Vorbim de șantierul Secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii (A1) Sibiu – Pitești, unde lucrează austriecii de la PORR Construct.
Incursiune în primul tunel săpat la nivel de autostradă din România. Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, anunța zilele trecute că la cele două galerii de tunel se lucrează 24h/24h, inclusiv în week-end, iar pe întregul șantier stadiul fizic este de aproape 60%.
Sâmbătă, pe șantierul Secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii (A1) Sibiu – Pitești s-a aflat și secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Scrioșteanu. Acesta a venit și cu o veste bună: la unul dintre tuneluri se vede „luminița“ de la capăt. „Încă 230 de metri și străpungem Tunelul Daniela de la un capăt la altul“, a anunțat Scrioșteanu, pe Facebook.
Incursiune în primul tunel săpat la nivel de autostradă din România. În ce stadiu s-a ajuns cu lucrările
Oficialul de la Transporturi a prezentat și stadiul actual al lucrărilor. Potrivit acestuia, cel mai avansat este Tunelul Daniela, unde s-a ajuns la 1.120 de metri forați din totalul de 1.350.
„Mă aflu pe șantierul Secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), unde construim 𝗽𝗿𝗶𝗺𝘂𝗹 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹 𝗿𝘂𝘁𝗶𝗲𝗿 la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză.
Stadiul este următorul:
- au fost forați 1120 metri din 1350 metri aferenți Tunelului Daniela (sensul de mers Sibiu – Pitești);
- au fost forați 948 metri din 1342 metri aferenți Tunelului Alina (sensul de mers Pitești – Sibiu);
- au fost armate, cofrate și turnate 4 tronsoane de structură de rezistență cu sistemul hidraulic special de turnare a betonului final, după cum urmează: trei tronsoane de 12,5 metri fiecare și 1 tronson mai scurt de legătură;
- astăzi se cofrează cu același sistem hidraulic partea frontală a tunelului, iar în noaptea aceasta va fi turnat și acest tronson;
- continuă realizarea hidroizolației în Tunelul Daniela, fiind realizați 320 metri;
- se lucrează la armarea tronsoanelor ce urmează să fie turnate;
- continuă lucrările de armare, cofrare și turnare a banchetelor laterale aferente Tunelului Daniela;
- continuă lucrările pe tot amplasamentul șantierului“, a anunțat Irinel Scrioșteanu.
Secțiunea 4 a autostrăzii Sibiu – Pitești are o lungime de 9,86 km și termen contractual de finalizare anul 2027 (finanțare asigurată prin Programul Transport). În ritmul actual însă, este foarte posibil ca lucrările să fie finalizate mult mai devreme, susțin oficialii de la Transporturi. Antreprenorul are mobilizate în șantier 650 de persoane, 210 utilaje și echipamente de construcții.
Autostrada Sibiu – Pitești, secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș
Antreprenor: PORR Construct SRL;
Lungime: 9,86 km.;
Durată contract: 60 de luni (16 luni proiectare, 44 de luni execuție);
Valoare contract: 1,678 miliarde de lei, fără TVA;
Sursă de finanțare: Programul Transport (PT);
Termen contractual deschidere: 2027.