Stockholm, capitala Suediei, a eşuat în încercarea de a interzice maşinile pe benzină şi motorină

Publicat: 02 dec. 2024, 06:14, de Ady Ivașcu, în Auto , ? cititori
Stockholm, capitala Suediei, a eşuat în încercarea de a interzice maşinile pe benzină şi motorină
Administraţia districtului Stockholm a suspendat decizia municipalității de a interzice mașinile cu combustie internă în centrul orașului, chiar cu o lună înainte de intrarea în vigoare

Stockholm, capitala Suediei, dorea să devină, la 31 decembrie, primul oraș din lume care rezervă o zonă din centrul său (într-un cartier comercial de lux) pentru vehiculele cu „emisii zero”, însă a eşuat în această încercare de a interzice maşinile cu motoare termice, pe benzină sau motorină.

Vineri, administraţia districtului Stockholm a suspendat decizia municipalității de a interzice mașinile cu combustie internă în centrul orașului, chiar cu o lună înainte de intrarea în vigoare a acesteia, scrie presa internaţională.

Administrația districtului Stockholm și-a fundamentat decizia pe necesitatea de a studia recursurile depuse de cinci companii ale căror sedii se află în zonă și care solicită retragerea sau amânarea inițiativei primăriei capitalei suedeze.

Prin acest cartier, municipalitatea, condusă de social-democrați și de Verzi, dorește „să îmbunătățească calitatea aerului, să reducă poluarea fonică și să încurajeze companiile de transport să facă o alegere mai ecologică” , a explicat la începutul săptămânii pentru AFP viceprimarul responsabil cu transporturile, Lars Stroemgren.

Capitala suedeză are totuşi un bilanț foarte bun în ceea ce privește calitatea aerului.

Potrivit IQAir, concentrația de microparticule PM2,5 – cele mai periculoase deoarece difuzează direct în sânge – a fost măsurată joi după-amiază la 2 micrograme pe metru cub de aer la Stockholm, un nivel bun potrivit OMS, care consideră că nu trebuie să depășească un nivel de 5 micrograme.

După anunțarea acestei zone cu emisii zero la sfârșitul lunii octombrie 2023, organizația profesională a industriei transporturilor își exprimase nemulțumirea, denunțând un proces pripit.

Într-un comunicat, federația din transporturi a afirmat că „oferta de autobuze (care îndeplinesc noile criterii) rămâne foarte limitată pe piață”.

Pentru Svensk Handel, asociația comercianților cu amănuntul, care a contestat decizia la tribunalul administrativ în luna mai, decizia de a introduce această zonă cu emisii zero a fost pripită și „ar putea duce la pierderea de locuri de muncă și ar putea dăuna zonelor centrale”.