Dacă te plimbi în Cișmigiu, nu mai ai unde să mănânci. McDonald s-a închis

Publicat: 03 dec. 2024, 13:46, de George Andrei, în ECONOMIE , ? cititori
Dacă te plimbi în Cișmigiu, nu mai ai unde să mănânci. McDonald s-a închis

Restaurantul „tradițional” McDonald’s din zona parcului Cișmigiu, din Capitală, s-a închis. Nu din cauza unor probleme de proastă funcționare sau ANPC. Concurența acerbă din partea cafenelelor și puburilor apărute în perimetrul Bulevardului Regina Elisabeta a afectat fast-foodul din apropierea Primăriei București.

Nici KFC nu stă mai bine. Restaurantul său de pe bulevard a fost și el închis, după ce în apropiere, pe Bulevardul Regina Elisabeta, au început să apară multiple alte concepte locale de cafenele și restaurante.

Primul care a luat această decizie a fost grupul KFC, pentru ca, mai recent, și McDonald’s să opereze o închidere. Cele două restaurante se aflau la doar 200 de metri distanță, deci la unu-două minute de mers pe jos.

Decizia grupurilor internaționale de fast-food, prezente pe plan local în sistem de franciză, a survenit într-o perioadă în care această zonă a suferit o revitalizare.

Mai exact, pe Bulevardul Regina Elisabeta și în proximitate au început să apară multiple alte concepte locale de cafenele și restaurante. Totuși, trebuie menționat că unele dintre ele au viață scurtă. Realitatea e însă că spațiile se umplu rapid la loc.

Dacă acum 10-15 ani printre puținii chiriași din zonă se numărau restaurantele de tip fast-food, precum McDonald’s și KFC, acum apar tot mai multe cafenele de specialitate, restaurante a la carte și, în general, concepte autohtone.

Românii au mâncat hamburgeri și cheeseburgeri de la McDonald’s în valoare de 167 de milioane de euro în 2023.

Premier Restaurants România, operatorul McDonald’s în România, a făcut investiții de 170 de milioane de lei, în 2024, în șapte deschideri noi de unități fast-food.

În prezent are peste 100 de restaurante și o echipă care depășește 6.000 de angajați la nivel național.

Veniturile Sphera Group, administratorul KFC și Pizza Hut în România, au atins 1,1 miliarde de lei după 9 luni din 2024, plus 6,4% an/an. Profitul grupului s-a majorat cu 66%, până la 71,4 milioane de lei.

Între 30 septembrie 2023 și 30 septembrie 2024, Sphera a deschis nouă restaurante – toate locații KFC, cu opt unități inaugurate în România și una în Republica Moldova. Aceste noi deschideri au fost compensate de închiderea a 12 locații Pizza Hut, două unități KFC și una Paul, toate în România.