Jaguar Type 00: O pisică roz care vrea să zgârie rău!

Publicat: 03 dec. 2024, 22:53, de Radu Caranfil, în LIFESTYLE , ? cititori
Jaguar Type 00: O pisică roz care vrea să zgârie rău!

Într-o mișcare de magician aflat la un prestige uluitor, care a stârnit atât aplauze cât și sprâncene ridicate, Jaguar a dezvăluit recent conceptul său electric, Type 00, în cadrul Miami Art Week. Cu o caroserie vopsită într-un roz strălucitor și un design care pare să fi fost inspirat dintr-un film SF al anilor ’80, acest vehicul marchează o schimbare radicală pentru brandul britanic.

De la eleganță britanică la exuberanță modernistă

Jaguar, cunoscut pentru modelele sale elegante și rafinate, a decis să îmbrățișeze o nouă filozofie de design numită „Exuberant Modernism”. Această abordare îndrăzneață se reflectă în Type 00, un concept care sfidează convențiile și își propune să „șteargă ordinarul” din vocabularul auto. Cu o capotă lungă, un acoperiș jos și linii care amintesc de modelele iconice E-Type și XJS, Type 00 este o reinterpretare modernă a tradiției Jaguar.

Reacții mixte: de la entuziasm la scepticism

Lansarea Type 00 nu a fost lipsită de controverse. Campania de rebranding a Jaguar, care a inclus un logo stilizat ca „JaGUar” și sloganuri precum „live vivid” și „copy nothing”, a fost criticată pentru că ar fi prea „woke” și ar îndepărta brandul de rădăcinile sale. Elon Musk, CEO-ul Tesla, a ironizat campania pe rețelele sociale, întrebând: „Vindeți mașini?

Cu toate acestea, Gerry McGovern, directorul de design al Jaguar, a apărat noua direcție, afirmând că brandul demonstrează „creativitate fără frică” și că este normal ca unii să iubească noul design imediat, alții mai târziu, iar unii poate niciodată.

Specificații tehnice: promisiuni electrizante

Deși Type 00 este un concept și nu va fi disponibil pentru vânzare, el prefigurează viitoarele modele electrice ale Jaguar. Primul dintre acestea va fi un Grand Tourer cu patru uși, așteptat să fie dezvăluit la sfârșitul anului 2025 și să intre pe piață în 2026. Se preconizează că va avea o autonomie de 770 de kilometri (cu un bonus de încă 350 de kilometri datorat reîncărcării rapide) și un preț de pornire de peste 100.000 de lire sterline.

Un pariu riscant pe viitor

Decizia Jaguar de a se reinventa ca un brand de lux electric este un pariu îndrăzneț. Compania recunoaște că această schimbare ar putea atrage doar 15% din clienții săi tradiționali, dar speră să cucerească o nouă generație de cumpărători care caută originalitate și inovație.

Rămâne de văzut dacă această pisică roz va ateriza în picioare sau dacă va trebui să-și lingă rănile. Cert este că Jaguar a reușit să atragă atenția și să provoace discuții, ceea ce, în lumea auto, este deja o realizare notabilă.