Varianta electrică a celui mai vândut model Ford în Europa, produsă la Craiova, iese pe piață. Care este prețul
Primul model full electric Puma Gen-E, produs de Ford Otosan la fabrica din Craiova, a fost lansat oficial marți și se pregătește să iasă pe piață. Vehiculul este asamblat în Bănie și folosește un propulsor electric produs la fabrica din Halewood (Marea Britanie). Motorul electric al noului model Puma Gen-E oferă o autonomie la drum lung de până la 376 km cu bateria încărcată complet, iar în oraș autonomia poate ajunge și la 523 km, susține compania.
Varianta electrică a celui mai vândut model Ford în Europa, produsă la Craiova, va pleca de la un preț de 23.900 euro (TVA inclus), prin programul Rabla Plus și Ford Ecobonus. Noul model Puma Gen-E, prezentat marți, vine cu un design evoluat, cu elemente aerodinamice, mult dinamism la conducere și un interior plin de tehnologie avansată, susține compania într-un comunicat.
Sistemul de propulsie complet electric oferă o eficiență excepțională în segment, cu un consum record de 13,1 kWh/100 km. Puma Gen-E oferă o autonomie în regim mixt de până la 376 km la o încărcare completă, astfel încât călătoriile lungi să fie facile, iar autonomia urbană atinge valoarea de 523 km, ceea ce înseamnă multe zile cu deplasări urbane fără griji, potrivit celor de la Ford. La un încărcător rapid DC, o încărcare 10-80% durează aproximativ 23 de minute, în timp ce accelerația 0-100 km/h este realizată în 8,0 secunde. Alături de aceasta, răspunsul rapid al direcției oferă, în esență, o Puma ST în formă electrică, susține compania auto.
Cum este prezentată varianta electrică a celui mai vândut model Ford în Europa, noul Puma Gen-E
Puma Gen-E oferă o versatilitate impresionantă în versiunea sa complet electrică. Spațiul inovator de depozitare MegaBox din portbagaj a devenit acum GigaBox, ceea ce se traduce prin până la 574 de litri de spațiu pentru bagaje cu scaunele spate la locul lor – mai mult decât pot oferi unele SUV-uri din segmentele superioare. Un frunk de 43 de litri utilizează eficient spațiul eliberat de motorul pe benzină și este ideal pentru depozitarea accesoriilor astfel încât acestea să poată fi ușor accesate chiar dacă portbagajul este plin.
Designul exterior surprinde spiritul ultimei generații Puma cu elemente vizuale care îl fac mai distinctiv și mai aerodinamic. Un design de tip „scut”, foarte îndrăzneț, înlocuiește grila convențională, oferind o parte frontală nouă, inspirată de Mustang Mach-E. Un spoiler spate sportiv și un design unic de jante din aliaj se adaugă la atmosfera electrică și ajută Puma Gen-E să fie mai aerodinamică.
Cum arată la interior
În interior, designul clar și modern este scos în evidență de cele două ecrane de mari dimensiuni, poziționate astfel încât șoferul să se simtă mereu în control. Sistemul multimedia SYNC 4 de ultimă generație dispune de navigație conectată, care oferă un avantaj în traficul urban. Apple CarPlay și Android Auto sunt disponibile prin conexiune fără fir, astfel încât sincronizarea informațiilor între telefonul mobil și mașină se face extrem de facil.
Noua consolă centrală înălțată oferă spațiu pentru depozitare convenabil pentru a pune acele obiecte personale care altfel ar aglomera buzunarele. Cotiera glisează pentru a găsi cea mai confortabilă poziție la drum lung, iar telefonul mobil poate fi încărcat prin inducție. Puma Gen-E dispune de un schimbător de trepte complet nou, simplificat, poziționat în spatele volanului, care face ca trecerea din D în N sau R să fie la fel de ușoară precum semnalizarea schimbării direcției de mers. Posibilitatea de a conduce cu o singură pedală (One-Pedal) simplifică deplasarea prin zonele urbane, indiferent de modul de rulare în care vă aflați.
Controlul adaptiv inteligent al vitezei de croazieră disponibil cu Stop & Go și centrarea pe bandă accelerează și frânează lin pentru o deplasare cât mai naturală și poate folosi Predictive Speed Assist pentru a ajusta viteza de croazieră în funcție de virajele de pe drum, sensurile giratorii sau intrarea și ieșirea de pe autostrăzi. În oraș, sistemul de camere la 360 de grade poate simula o vedere din dronă pentru a facilita intrarea și ieșirea din spațiile incomode și înguste.
Tehnologia opțională Dynamic Matrix LED pentru faruri folosește Predictive Dynamic Bending Light pentru a monitoriza drumul din față și pentru a proiecta mai multă lumină acolo unde este nevoie cel mai mult. Farurile reglează modelul fasciculului pentru cea mai bună iluminare, indiferent dacă traversați orașul sau o autostradă neiluminată.
Varianta electrică a celui mai vândut model Ford, disponibilă pentru comenzi cu livrare din primăvară
Varianta electrică a celui mai vândut model Ford, Puma Gen-E, este disponibilă pentru comandă începând de astăzi, cu livrări din primăvara anului 2025. În România, Puma Gen-E are un preț de pornire de la 23.900 euro (TVA inclus). Simultan cu prezentarea oficială a noului model Puma Gen-E, Ford lansează programul național Ford Ecobonus. Acesta este menit să impulsioneze reînnoirea parcului auto la nivel național și să ajute la tranziția către mobilitatea cu emisii scăzute de CO2.
Astfel, Ford România oferă un Ecobonus în valoare de 5.100 euro eligibil pentru modelele Puma Gen-E, Capri, Explorer și Mustang Mach-E și de 2.600 euro pentru Kuga PHEV – cel mai vândut Plug-in Hybrid din România în ultimii 4 ani. Ford Ecobonus se aplică atât persoanelor fizice, cât și juridice, indiferent de modul de achiziție și este cumulativ cu toate acțiunile comerciale. Detaliile complete despre programul Ford Ecobonus pot fi găsite la cel mai apropiat dealer Ford.
Ford Otosan produce modelul Puma la Craiova din octombrie 2019, iar acum aduce aici și producția versiunii electrice a acestuia. În primăvara acestui an, Ford Otosan Romania a încheiat un contract de credit în valoare de 435 de milioane de euro pentru finanțarea producției noilor modele la uzina de la Craiova, printre care și Puma Gen-E. Uzina Ford Otosan din Bănie a produs în primele zece luni ale anului 207.000 de autovehicule.