Aproximativ un milion de elevi au pierdut 6 luni de şcoală online
Aproape 1 milion de elevi români care nu au avut acces la internet în ultimul an au pierdut 24 de săptămâni de şcoală, iar riscurile de abandon şcolar sunt foarte mari, arată un raport al World Vision România.
„La un an de la declararea oficială a pandemiei şi de la prima zi în care şcolile din România s-au închis, iar educaţia s-a transferat în online, aproape un milion de copii înscrişi în învăţământul preuniversitar din mediul rural se află în faţa unui moment critic”, a menţionat World Vision România, potrivit Agerpres.
De ce nu au participat elevii la orele online
Problemele financiare ale familiile lor, lipsa conexiunii la internet, profesori nepregătiți, lipsa unui loc prielnic pentru a participa la orele online sunt doar câteva dintre motivele pentru care elevii din mediul rural au pierdut săptămâni bune de școală online.
Fundația avertizează că trebuie luate măsurile necesare pentru ca elevii aflați în această situație să recupereze ce au pierdut.
Efectele pandemiei au fost resimţite inclusiv de familiile acestor copii. În vara anului trecut, 60% dintre părinţi nu au lucrat, iar 50% dintre familii nu au avut alimente şi produse de bază. De asemenea, la începutul anului 2021, aproximativ 250.000 de elevi nu aveau acces la internet şi circa 285.000 de elevi nu aveau echipamente pentru şcoala online.
World Vision România spune că a realocat fonduri pentru a susţine peste 24.000 de copii din programele sale cu alimente, produse de igienă, burse şi programe de educaţie remedială, pentru recuperarea materiei pierdute. Peste 5.000 de copiii au primit tablete pentru a învăţa online, iar 4.000 de elevi susţinuţi de World Vision au recuperat în curtea şcolii o parte dintre orele pierdute. Programele de educaţie ale fundaţiei au condus la o rată de promovare la examenul de Bacalaureat a elevilor susţinuţi de World Vision România de 95%, iar peste 50% dintre copiii din programele sale de educaţie şi-au îmbunătăţit rezultatele şcolare.