96,4% dintre camioanele înmatriculate anul trecut sunt diesel. Doar 0,5% din piață e acoperită de camioane electrice
Camioanele înmatriculate în 2020 în UE au avut motoare pe motorină în proporție de 96,4%, electric 0,5%, combustibili alternativi 2,9%. Așadar, motorina încă domina înmatriculările de camioane din UE în ceea ce privește cota de piață (96,4%), în timp ce benzina a reprezentat doar 0,1% din cererea totală anul trecut. Vehiculele cu taxă electrică (ECV) contabilizează
0,5% dintre camioanele noi înregistrate în Uniunea Europeană în 2020.
Per total, în 2020, înmatriculările de camioane diesel noi în Uniunea Europeană au scăzut cu 25,5%, până la 226.150 unități, cu cererea slăbită de impactul COVID-19. Cu excepția Greciei, în toată UE piețele au înregistrat scăderi de două cifre în vânzările de motorină anul trecut, inclusiv cele patru mari: Germania (-25,3%), Franța (-24,7%), Spania (-21,4%) și Italia (-13%).
Doar 210 camioane pe benzină au fost înmatriculate în toată regiunea UE în 2020, majoritatea fiind vândute doar în trei țări: Germania, Finlanda și Belgia. Înmatriculările vehiculelor electrice noi (ECV) în Uniunea Europeană au trecut de la 745 camioane în 2019 până la 1.059 în 2020 (în creștere cu 42,1%), rezultând o cotă de piață de 0,5%. Peste 90% din toate
camioanele electrice înregistrate în toată regiunea au fost vândute în doar trei piețe: Germania (852 de unități), România (76 de unități) și Olanda (41 de unități).
Camioanele electrice deloc căutate în 12 țări UE
În schimb, în 12 țări ale UE nici măcar un camion cu încărcare electrică nu a fost vândut anul trecut. În schimb, în 2020, cererea UE pentru camioane hibride a crescut cu 31,5%, deși acesta a fost în principal rezultatul unei baze scăzute de comparație. Cu 351 de unități înregistrate anul trecut, vehiculele electrice hibride (HEV) au reprezentat doar 0,1% dintre toate vehiculele comerciale mijlocii și grele vândute în Uniunea Europeană.
Vehiculele cu combustibil alternativ – dintre care 99% funcționează cu gaze naturale – au reprezentat marea majoritate a camioanelor cu motor alternativ înregistrate anul trecut. Cererea a crescut cu 5,8% la 6.861 unități, cu cota de piață a crescut de la 2,1% în 2019 la 2,9% în 2020. Aceasta a fost în mare parte determinată de vânzările de camioane pe gaze naturale din Germania, care este acum cea mai mare piață din UE pentru aceste vehicule.
În România s-au vândut, anul trecut, 76 de camioane electrice, 194 hibride, 45 pe gaze naturale și 2.873 diesel, în scădere cu 55,8% față de anul anterior.