Companie aeriană amendată cu 102.000 de lei pentru întârzierea unui zbor charter către Egipt

Publicat: 10 dec. 2024, 14:21, de Lavinia Tudor, în ACTUALITATE , ? cititori
Companie aeriană amendată cu 102.000 de lei pentru întârzierea unui zbor charter către Egipt
Zborul, programat la ora 04:00, către Hurghada, Egipt, a fost amânat până la ora 22:00 a aceleiași zile

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Ilfov a sancționat compania aeriană Bees Airlines SRL cu amenzi în valoare totală de 102.000 de lei, în urma unor nereguli constatate la un zbor charter întârziat pe Aeroportul Internațional „Henri Coandă”.

Zborul, programat inițial pentru data de 25 octombrie 2024, la ora 04:00, către Hurghada, Egipt, a fost amânat până la ora 22:00 a aceleiași zile, afectând sute de pasageri. În urma controlului, s-a constatat că operatorul nu a respectat obligațiile legale privind informarea și asistența pasagerilor:

  • nu au fost oferite informații clare despre drepturile pasagerilor, inclusiv cele privind compensațiile și asistența;
  • pasagerii nu au primit notificări scrise referitoare la schimbarea operatorului aerian și motivele întârzierii, care ar fi fost cauzată de o defecțiune tehnică;
  • reclamațiile consumatorilor nu au fost soluționate în termenul legal.

Controlul a continuat în zilele următoare, pentru a evalua modul în care Bees Airlines a gestionat situația pasagerilor afectați. Potrivit legislației în vigoare, companiile aeriene sunt obligate să asigure comunicarea eficientă și soluționarea promptă a problemelor pasagerilor în astfel de situații, informează Protecția Consumatorilor Ilfov.

60.000 de zboruri întârziate sau anulate în Europa, în lunile de vară

Potrivit Skycop, în perioada iunie-august 2024, peste 60.000 de zboruri din întreaga Uniune Europeană au fost afectate de întârzieri sau anulări, ceea ce îi face pe pasagerii acestor curse eligibili pentru despăgubiri în conformitate cu reglementările EU261. În pofida acestui număr semnificativ de zboruri afectate, doar o treime dintre pasagerii îndreptățiți solicită în mod obișnuit compensațiile financiare oferite de aceste reglementări. Estimările Skycop arată că despăgubirile datorate pasagerilor afectați se ridică la aproximativ 2 miliarde de euro.

Pe lângă întârzierile și anulările de zboruri, pasagerii pot solicita compensații și pentru alte inconveniente, precum pierderea bagajelor sau cheltuielile neprevăzute pentru transport și cazare. Totuși, obținerea acestor compensații depinde adesea de insistența pasagerilor și de cunoașterea drepturilor lor.

Vara aceasta, aproximativ 3% din toate zborurile de pe aeroporturile românești au fost fie mult întârziate, fie anulate, ceea ce plasează țara noastră pe unul dintre primele locuri în acest nedorit clasament, alături de Ungaria și de Luxemburg.