Criza Volkswagen: Vor închide descendenţii lui Ferdinand şi Ferry Porsche marile fabrici din Germania? Au o abordare dură la negocierile cu sindicatele

Publicat: 13 dec. 2024, 07:06, de Ady Ivașcu, în ECONOMIE , ? cititori
Criza Volkswagen: Vor închide descendenţii lui Ferdinand şi Ferry Porsche marile fabrici din Germania? Au o abordare dură la negocierile cu sindicatele
Vor închide descendenţii lui Ferdinand şi Ferry Porsche marile fabrici din Germania?

Consiliul de supraveghere al gigantului auto Volkswagen se îndepărtează de perspectiva închiderii unor fabrici mari din Germania pentru a rezolva criza costurilor constructorului auto, deși nu s-a ajuns la un acord final, scrie publicaţia germană de afaceri Manager Magazin.

Membrii consiliului de administrație au discutat despre oprirea producției la fabrica din Dresda, care are 300 de angajați, și despre vânzarea fabricii din Osnabrueck, care are aproximativ 2 300 de angajați.

Un potențial cumpărător pentru uzina Osnabrueck, unde gradul de utilizare a capacității de producţie este de doar 30%, era departe de a fi găsit.

Informaţiile apărute în spaţiul public despre aceste măsuri erau încă speculative și existau unele diviziuni între membri, puternicele familii Piech și Porsche, cei mai mari acționari Volkswagen, dorind să adopte o linie mai dură în ceea ce privește reducerile de costuri, a menţionat publicația, adăugând că toate părțile doreau o soluție până la Crăciun.

Inginerul austriac Ferdinand Porsche a fondat compania care îi poartă numele, Porsche GmbH, în 1931.

Inițial, compania sa oferea consultanță tehnică și proiectare pentru alte firme. Unul dintre cele mai importante proiecte ale sale a fost dezvoltarea Volkswagen Beetle, la cererea guvernului nazist al Germaniei, care căuta o „mașină populară” (în germană, Volkswagen).

Volkswagen Beetle a fost conceput de Ferdinand Porsche în anii 1930 și a devenit unul dintre cele mai bine vândute automobile din istorie.

După cel de-al Doilea Război Mondial, fiul său, Ferry Porsche, a preluat conducerea și a creat primul automobil sub brandul Porsche, modelul Porsche 356.

După moartea lui Ferdinand Porsche, familia sa și cea a lui Louise Piëch, fiica lui Ferdinand, au devenit influenți acționari în grupul Volkswagen și Porsche.

Astăzi, Porsche Automobil Holding SE, deținută de descendenții celor două familii, controlează o parte semnificativă din Grupul Volkswagen.

Îm negocierile cu sindicatele, familiile Porsche şi Piech au avut abordarea cea mai dură în privinţa reducerii costurilor.