Mai mulți influenceri de pe TikTok, audiați de polițiști în cazul campaniei lui Călin Georgescu
Mai mulți influenceri și membri ai staffului de campanie al candidatului prezidențial Călin Georgescu sunt audiați, vineri, la sediul Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR). Printre cei audiați se află Sorin Constantinescu, fost consilier guvernamental și fost președinte al Asociației Organizatorilor de Cazinouri din România, care a oferit declarații detaliate despre implicarea influencerilor pe TikTok în promovarea campaniei electorale.
„Cei din structurile statului nu înțeleg cum funcționează TikTok-ul – mie dacă îmi place o postare, eu pot să o repostez și să plătesc cât vreau eu, fără să vă cer acordul. Asta nu înțelege statul român sau organele de anchetă, pentru că eu pot să plătesc o postare cu ce bani vreau eu, având bani, fără nicio problemă”, a afirmat Constantinescu, precizând că are calitatea de martor în acest dosar.
Constantinescu a vorbit și despre donațiile realizate de Bogdan Peșchir, cunoscut pe TikTok sub pseudonimul „bogpr”.
„Este foarte viral pe TikTok, deoarece de un an și ceva el donează foarte mulți bani. (…) El pe România este pe locul întâi dacă deschideți contul de TikTok @bogpr. Nu-l cunosc personal, am înțeles că e un tânăr de vreo 30 de ani, a făcut foarte mulți bani din criptomonede. Are câteva zeci, sute de milioane și atunci pentru el un milion sau cât a donat el pe TikTok nu e o sumă reprezentativă”, a explicat el, conform Știrile Pro Tv.
Totodată, Constantinescu a subliniat că statul român ar trebui să reglementeze urgent activitățile de donații și cerșit pe TikTok, care în alte țări, precum China, sunt interzise.
Donații controversate și manipulare în masă
Conform unui raport desecretizat al Ministerului de Interne, peste 25.000 de conturi de TikTok au fost brusc activate cu două săptămâni înainte de alegeri, promovând în mod artificial imaginea lui Călin Georgescu prin fragmente video bine prelucrate, transmise către milioane de utilizatori. Donațiile pe TikTok pentru această campanie au depășit un milion de euro.
Mai mult de 100 de influenceri, cumulând peste 8 milioane de urmăritori, au fost implicați în această campanie de manipulare. Fiecare cont avea până la 500.000 de vizualizări pe o singură postare, iar remunerațiile variau de la 390 de lei pentru influencerii cu mai puțin de 20.000 de urmăritori, până la 1.000 de euro pentru cei cu mai multă influență. Raportul Serviciului Român de Informații arată că această acțiune de manipulare în masă a fost premeditată cu ani în urmă.
Online s-a creat astfel o altă Românie, care a fost îndoctrinată cu mesaje menite să influențeze emoțional oamenii pentru a-l vota pe Călin Georgescu, se precizează în raport.
Legătura lui Călin Georgescu cu donațiile
Întrebat despre declarațiile lui Călin Georgescu, care a afirmat că nu a cheltuit bani pentru campania electorală, Sorin Constantinescu a declarat: „Din moment ce acesta nu a cheltuit din banii săi, nu poate fi învinuit. Eu v-am zis, dacă eu vreau să plătesc la Lasconi, fără să o întreb pe ea, un milion de euro, puteam să plătesc și după aia să fie acuzată că și-a băgat în milion fără să îmi declare. Așa a fost și cu Călin Georgescu – bogpr a ieșit acum o lună și a zis ‘domne, eu am dat 300.000 pentru Georgescu pentru că îmi place mie de el’”.