ANPC: ce trebuie să știm pentru a evita neplăcerile în timpul călătoriilor cu avionul din perioada sărbătorilor
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) le oferă pasagerilor sfaturi pentru a evita neplăcerile în timpul călătoriilor cu avionul din perioada sărbătorilor de iarnă.
Reprezentanții instituției avertizează asupra taxelor ascunse din prețul biletelor și reamintesc drepturile pasagerilor în cazul întârzierilor sau anulărilor zborurilor, transmite tvr.info.
Evitați costurile ascunse
ANPC recomandă atenție sporită în timpul rezervării biletelor de avion:
- verificați dacă bagajul este inclus în prețul biletului și dacă există taxe suplimentare pentru servicii adiționale, cum ar fi check-inul la aeroport, alegerea locului sau suprataxele pentru bagaje;
- asigurați-vă că prețul final afișat pe site-ul companiei include toate taxele, conform reglementărilor europene;
- evitați să vă lăsați influențați de mesajele presante legate de locurile rămase sau numărul de persoane care consultă aceeași ofertă.
Drepturile pasagerilor în caz de întârzieri, conform ANPC
În cazul în care zborul întârzie, pasagerii au dreptul la:
- băuturi răcoritoare și două convorbiri telefonice sau SMS-uri gratuite;
- cazare gratuită și transport între aeroport și locul cazării, dacă întârzierea necesită o ședere peste noapte.
Dacă întârzierea depășește trei ore la destinație, pasagerii pot solicita o compensație financiară, iar pentru întârzieri mai mari de cinci ore, au dreptul de a renunța la călătorie și de a primi rambursarea integrală a biletului.
Ce se întâmplă în cazul anulărilor
Cazare și mâncare pe banii companiei aviatice, rambursarea biletului, compensații financiare
Compania aeriană este obligată să ofere:
- rambursarea integrală a biletului neutilizat sau redirecționarea către destinația finală cât mai rapid posibil;
- acoperirea cheltuielilor pentru mese și cazare pe durata așteptării.
În funcție de circumstanțe, pasagerii pot primi și compensații financiare.REFUZUL LA ÎMBARCARE
- În situațiile în care pasagerii sunt refuzați la îmbarcare, deși au o rezervare validă și s-au prezentat la timp, aceștia au dreptul la:
- asistență și rambursare;
- compensații similare cu cele pentru întârzieri sau anulări. ANPC subliniază importanța cunoașterii acestor drepturi și încurajează pasagerii să depună reclamații dacă întâmpină probleme.