Avem încă o autostradă în România! Un lot important a fost dat astăzi în trafic (VIDEO)

Publicat: 23 dec. 2024, 22:25, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
Avem încă o autostradă în România! Un lot important a fost dat astăzi în trafic (VIDEO)
Mai avem încă o autostradă în România! Un lot important a fost dat astăzi în trafic

Vești bune pentru șoferi, în pragul Sărbătorilor de iarnă! Lotul 1 al Autostrăzii Moldovei (A7) a fost deschis traficului începând cu luni după-amiază. Concret, s-a deschis circulația pe lotul Dumbrava – Mizil al Autostrăzii Moldovei (A7) Ploiești – Buzău construit de Asocierea Retter – Pizzarotti. Deschiderea acestui lot reprezintă un pas important în dezvoltarea infrastructurii rutiere din România și va contribui la reducerea timpului de călătorie și la creșterea siguranței rutiere.

Mai avem o autostradă în România. Lotul 1 Dumbrava – Mizil (21 km) al Autostrăzii Ploiești – Buzău a fost dat în trafic luni, 23 decembrie 2024, la ora 16:00. „Deschidem astăzi circulația pe primul lot al Autostrăzii Ploiești – Buzău (63,25 km)! Se va putea circula de acum între nodul rutier Dumbrava și Mizil pe 21 km, iar anul viitor și pe celelalte două loturi ale acestei secțiuni de autostradă (parte din A7). Astfel, încheiem anul cu aproximativ 197 km deschiși. În prezent, în România se circulă pe aproximativ 1.280 km de drum de mare viteză“, a anunțat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Cifrele proiectului:

  • Lungime: 21 km, între Dumbrava (conexiune cu Autostrada A3 București-Ploiești) și Mizil (DJ 100C).
  • Constructor: Asocierea Pizzarotti – Retter.
  • Valoarea contractului: 1,468 miliarde de lei, fără TVA.
  • Elemente notabile: include construcția a 14 poduri și un pasaj de o complexitate tehnică ridicată, cu o lungime de 550 m.

Primul lot al Autostrăzii Ploiești – Buzău (63,25 km) se adaugă celor aproximativ 80 km deschiși recent tot pe Autostrada Moldovei, între Buzău și Focșani. „Prin deschiderea lotului dintre Dumbrava și Mizil se asigură acum inclusiv conexiunea dintre A3 și A7. Finalizăm anul acesta cu aproximativ 197 km deschiși și cu un total de peste 1.280 km de drum de mare viteză pe care se circulă, în prezent, în România. Construcția autostrăzilor și drumurilor expres va continua, astfel încât toate regiunile istorice să fie unite prin infrastructură rutieră de mare viteză. Îmi doresc în continuare un parteneriat onest cu antreprenorii prin care să menținem ritmul accelerat de construcție pe toate șantierele!“, a precizat și directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

„Acest lot este cel de-al cincilea pe care îl dăm în trafic (unul parțial) din cele 13 aferente întregii autostrăzi A7 aflată în execuție (Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani), însumând astfel 𝟭𝟬𝟮 𝗸𝗺 𝗱𝗮𝘁𝗶 𝗶𝗻 𝘁𝗿𝗮𝗳𝗶𝗰 𝗱𝗶𝗻 𝘁𝗼𝘁𝗮𝗹𝘂𝗹 𝗱𝗲 𝟯𝟮𝟬 𝗸𝗺, aproape o treime. Mai departe, continuăm lucrările pe restul loturilor, urmând ca până la sfârșitul anului 2025, maximum primăvara lui 2026, să unim Moldova de Muntenia, circulând numai pe autostradă de la București până la Pașcani“, a anunțat și secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu.

Mai avem o autostradă în România. Lotul Dumbrava – Mizil, o realizare importantă

Lotul 1 Dumbrava – Mizil al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău a fost deschis traficului la termen, conform contractului. Tronsonul, cu o lungime de 21 de kilometri, reprezintă o realizare importantă pentru infrastructura din România, fiind finalizat într-un timp-record prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

„Acest tronson de 21 km a fost realizat într-un timp-record prin PNRR, grație eforturilor echipelor noastre și ale colaboratorilor“, au transmis reprezentanții grupului Retter. „La Retter, suntem mândri de acest proiect semnificativ și de faptul că am contribuit la dezvoltarea infrastructurii din România!“, a declarat managerul de proiect, Carmeluța Balmucz.

Proiectul a fost realizat de Asocierea Retter – Pizzarotti, care a demonstrat, prin profesionalism și determinare, că România poate avansa spre un viitor mai conectat și modern. „Ne bucurăm să facem parte din cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei – Autostrada Moldovei A7 – care are aproape 440 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. Proiectul ar trebui să absoarbă cel mai mult din alocările României din PNRR, fiind parte din planul pe termen scurt gândit de UE pentru relansarea economiilor post-pandemie. Condiția esențială: proiectele să fie finalizate până în 2026“, au transmis reprezentanții Grupului Retter.

Lotul Dumbrava – Mizil, un proiect complex finalizat cu succes

Lotul 1 Dumbrava – Mizil include 15 poduri și pasaje, inclusiv structuri complexe precum:

  • Pasajul peste DJ101F și calea ferată CF804 (550 metri);
  • Podul peste Autostrada A3 (370 metri);
  • Montarea a peste 500 de grinzi, care reflectă dimensiunea impresionantă a lucrărilor.

Anul 2024 a fost un an de referință pentru infrastructura rutieră, marcând un record absolut pentru România: aproape 200 de kilometri noi de autostradă și drum expres. Precedentul record a fost înregistrat în urmă cu 11 ani, în 2013, când au fost inaugurați aproape 118 kilometri de autostradă.

Cei mai mulți kilometri de autostradă dați în trafic în anul 2024 au fost pe Autostrada Moldovei (A7), această autostradă fiind vitală pentru dezvoltarea economică și conectivitatea regională. Autostrada Moldovei este mai mult decât o simplă autostradă – este un simbol al progresului, al încrederii și al muncii bine făcute. Autostrada A7 va asigura legătura rapidă între Muntenia și Moldova, iar până acum se poate circula pe 102 km din totalul de 320 km, cât are Autostrada Moldovei.

Citește și: Autostrăzi construite cu pușca pe umăr. Deținuții pot fi trimiși să lucreze pe șantierele drumurilor de mare viteză!