Începe construcția celui mai lung tunel de pe Autostrada A1 Sibiu-Pitești. Sorin Grindeanu: Cele două galerii vor fi forate cu tehnologie TBM

Publicat: 24 dec. 2024, 19:42, de Corina Oprea, în Transporturi , ? cititori
Începe construcția celui mai lung tunel de pe Autostrada A1 Sibiu-Pitești. Sorin Grindeanu: Cele două galerii vor fi forate cu tehnologie TBM

Un pas important pentru infrastructura rutieră din România a fost făcut odată cu emiterea autorizației de construire pentru Tunelul Poiana, parte integrantă a Autostrăzii Sibiu-Pitești (A1). Acest tunel, cel mai lung de pe întreg traseul autostrăzii, este situat pe Secțiunea 3, care leagă localitățile Cornetu și Tigveni.

Marți, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că antreprenorul italian responsabil de construcție este deja mobilizat în șantier și a început lucrările pregătitoare. Acestea vizează amenajarea zonelor de acces pentru instalațiile de forare TBM (Tunnel Boring Machine), tehnologii moderne care vor fi utilizate pentru realizarea celor două galerii ale tunelului.

Grindeanu, detalii tehnice ale Tunelului Poiana

Tunelul Poiana va avea două galerii, fiecare prevăzută cu două benzi de circulație, astfel:

  • Galeria de pe calea 1, destinată sensului Sibiu-Pitești, va avea o lungime de 1.780 de metri.
  • Galeria de pe calea 2, pentru sensul Pitești-Sibiu, va avea o lungime de 1.778,11 metri.

„A fost emisă Autorizaţia de Construire pentru tunelul Poiana, de pe Autostrada Sibiu-Piteşti (A1) Este cel mai lung tunel de pe această autostradă şi va fi construit pe Secţiunea 3 (Cornetu-Tigveni).(…) Cele două galerii vor fi forate cu tehnologie TBM. Antreprenorul italian este mobilizat în şantier şi desfăşoară acum lucrări pregătitoare pentru construcţia zonelor de acces a instalaţiei TBM”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.

Aceste dimensiuni impresionante fac din Tunelul Poiana un proiect ingineresc de mare complexitate. Tehnologia TBM, utilizată pentru foraj, este una dintre cele mai avansate metode de construire a tunelurilor, asigurând precizie și eficiență ridicată.

Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, pe care se află Tunelul Poiana, are o lungime totală de 37,4 kilometri. Construcția acestei secțiuni este realizată de asocierea formată din companiile Webuild (Astaldi), din Italia, și Tancrad, din România.

Conform contractului, lucrările trebuie finalizate până în noiembrie 2027. Această secțiune, alături de celelalte patru, este esențială pentru finalizarea întregii autostrăzi Sibiu-Pitești, un proiect strategic pentru România.

Autostrada Sibiu-Pitești va avea o lungime totală de 122,11 kilometri și este parte a Coridorului 4 Pan-European, care traversează România de la est la vest. Acest coridor conectează Portul Constanța de granița vestică a țării, la Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac, facilitând astfel transportul de mărfuri și pasageri pe axa Est-Vest a Europei.

Proiectul autostrăzii este structurat în cinci secțiuni, fiecare având un rol critic în asigurarea continuității și fluidității traficului. Finalizarea lui va contribui semnificativ la reducerea timpului de călătorie, creșterea siguranței rutiere și stimularea dezvoltării economice în regiune.