România închide zeci de puncte de trecere a frontierei începând cu 1 ianuarie 2025

Publicat: 25 dec. 2024, 16:27, de Oana Stoica, în ACTUALITATE , ? cititori
România închide zeci de puncte de trecere a frontierei începând cu 1 ianuarie 2025
România închide zeci de puncte de trecere a frontierei începând cu 1 ianuarie 2025

De la 1 ianuarie 2025, România va închide 33 de puncte de trecere a frontierei – rutiere, feroviare, portuare și în regim de bac – ca urmare a aderării complete la Spațiul Schengen.

Decizia a fost anunțată de Ministerul Afacerilor Interne (MAI) printr-un proiect de Hotărâre de Guvern publicat în transparență decizională, pentru a pune în aplicare hotărârea Consiliului Uniunii Europene din 12 decembrie 2024.

Această hotărâre elimină controalele asupra persoanelor la frontierele interne terestre dintre România, Bulgaria și Ungaria.

Punctele de frontieră care vor fi închise

Închiderea punctelor de frontieră este parte a măsurilor organizatorice necesare pentru eliminarea obstacolelor din calea traficului la frontierele interne.

La frontiera cu Ungaria:

  1. Petea (Satu Mare) – rutier
  2. Carei (Satu Mare) – feroviar
  3. Urziceni (Satu Mare) – rutier
  4. Săcuieni (Bihor) – rutier
  5. Valea lui Mihai (Bihor) – feroviar și rutier
  6. Episcopia Bihor (Bihor) – feroviar
  7. Borș (Bihor) – rutier
  8. Salonta (Bihor) – rutier și feroviar
  9. Vărșand (Arad) – rutier
  10. Curtici (Arad) – feroviar
  11. Tudor Vladimirescu (Arad) – rutier
  12. Turnu (Arad) – rutier
  13. Nădlac (Arad) – rutier
  14. Nădlac II (Arad) – rutier
  15. Cenad (Timiș) – rutier
  16. Borș II (Bihor) – rutier
  17. Beba Veche (Timiș) – rutier

La frontiera cu Bulgaria:

  1. Calafat (Dolj) – rutier și feroviar
  2. Bechet (Dolj) – rutier, bac și portuar
  3. Corabia (Dolj) – portuar
  4. Turnu Măgurele (Teleorman) – rutier și portuar
  5. Zimnicea (Teleorman) – rutier și portuar
  6. Giurgiu I (Giurgiu) – rutier, feroviar și portuar
  7. Giurgiu II (Giurgiu) – rutier (bac)
  8. Oltenița (Călărași) – portuar
  9. Călărași (Călărași) – rutier și portuar
  10. Ostrov (Constanța) – rutier
  11. Lipnița (Constanța) – rutier
  12. Dobromir (Constanța) – rutier
  13. Negru Vodă (Constanța) – rutier și feroviar
  14. Vama Veche (Constanța) – rutier

La Marea Neagră și Dunărea maritimă-portuar:

  1. Brăila (Brăila) – portuar
  2. Cernavodă (Constanța) – portuar

Eliminarea controalelor la frontierele terestre interne va contribui la fluidizarea traficului, reducerea timpilor de așteptare și consolidarea integrării României în Spațiul Schengen. Totodată, măsura marchează o etapă istorică pentru România, reafirmând angajamentul său față de valorile europene și libera circulație.