România închide zeci de puncte de trecere a frontierei începând cu 1 ianuarie 2025
De la 1 ianuarie 2025, România va închide 33 de puncte de trecere a frontierei – rutiere, feroviare, portuare și în regim de bac – ca urmare a aderării complete la Spațiul Schengen.
Decizia a fost anunțată de Ministerul Afacerilor Interne (MAI) printr-un proiect de Hotărâre de Guvern publicat în transparență decizională, pentru a pune în aplicare hotărârea Consiliului Uniunii Europene din 12 decembrie 2024.
Această hotărâre elimină controalele asupra persoanelor la frontierele interne terestre dintre România, Bulgaria și Ungaria.
Punctele de frontieră care vor fi închise
Închiderea punctelor de frontieră este parte a măsurilor organizatorice necesare pentru eliminarea obstacolelor din calea traficului la frontierele interne.
La frontiera cu Ungaria:
- Petea (Satu Mare) – rutier
- Carei (Satu Mare) – feroviar
- Urziceni (Satu Mare) – rutier
- Săcuieni (Bihor) – rutier
- Valea lui Mihai (Bihor) – feroviar și rutier
- Episcopia Bihor (Bihor) – feroviar
- Borș (Bihor) – rutier
- Salonta (Bihor) – rutier și feroviar
- Vărșand (Arad) – rutier
- Curtici (Arad) – feroviar
- Tudor Vladimirescu (Arad) – rutier
- Turnu (Arad) – rutier
- Nădlac (Arad) – rutier
- Nădlac II (Arad) – rutier
- Cenad (Timiș) – rutier
- Borș II (Bihor) – rutier
- Beba Veche (Timiș) – rutier
La frontiera cu Bulgaria:
- Calafat (Dolj) – rutier și feroviar
- Bechet (Dolj) – rutier, bac și portuar
- Corabia (Dolj) – portuar
- Turnu Măgurele (Teleorman) – rutier și portuar
- Zimnicea (Teleorman) – rutier și portuar
- Giurgiu I (Giurgiu) – rutier, feroviar și portuar
- Giurgiu II (Giurgiu) – rutier (bac)
- Oltenița (Călărași) – portuar
- Călărași (Călărași) – rutier și portuar
- Ostrov (Constanța) – rutier
- Lipnița (Constanța) – rutier
- Dobromir (Constanța) – rutier
- Negru Vodă (Constanța) – rutier și feroviar
- Vama Veche (Constanța) – rutier
La Marea Neagră și Dunărea maritimă-portuar:
- Brăila (Brăila) – portuar
- Cernavodă (Constanța) – portuar
Eliminarea controalelor la frontierele terestre interne va contribui la fluidizarea traficului, reducerea timpilor de așteptare și consolidarea integrării României în Spațiul Schengen. Totodată, măsura marchează o etapă istorică pentru România, reafirmând angajamentul său față de valorile europene și libera circulație.