Mașini hibride sau electrice? Chinezii au prins iarăși un culoar ca să evite taxele
Mașinile hibride sunt noul cal de luptă al producătorilor chinezi. Luptându-se cu vehiculele electrice, mărcile auto chineze își concentrează eforturile pe vehiculele cu două motoare, ferite de înăsprirea taxelor vamale la intrarea în Uniunea Europeană.
Este o revoluție tăcută, dar care progresează bine, notează Le Monde. Anul 2024 va rămâne anul în care hibridul va fi devenit motorul numărul unu pe piața auto.
Nu toți producătorii europeni au pariat pe mașinile hibride
Majoritatea mărcilor chineze majore fac o excepție. Conștienți că gama lor electrică nu mai este la fel de populară, BYD și MG se concentrează acum pe modelele hibride, care au fost ferite de sancțiunile vamale impuse de Europa vehiculelor importate din China.
Vânzările acestor mașini care folosesc un motor termic și unul electric pentru a consuma mai puțin au crescut semnificativ datorită înăspririi legislației, care penalizează acum 87% din achizițiile de vehicule termice, iar acest succes prezintă marje semnificative de creștere.
Mașinile hibride, un compromis între mașinile de ieri și modelele alimentate cu baterii
Aceste modele, care costă în medie cu 8.300 de euro mai mult decât o mașină termică convențională, sunt foarte profitabile pentru producători.
Ele se prezintă ca un compromis acceptabil între mașinile de ieri, care sunt mai puțin ecologice, dar considerate mai practice, și modelele alimentate cu baterii, care sunt foarte eficiente și ieftin de utilizat.
Deși mașinile doar pe benzină păstrează cea mai mare pondere individuală, în 2023, 10,7 milioane de autoturisme noi au fost înmatriculate în UE.
Dintre acestea, mașinile pe benzină au avut cea mai mare pondere (34,5%), urmate de mașinile hibride benzină-electrice fără priză (21,1%), mașinile electrice numai cu baterie (14,5%) și mașinile pur diesel (14,3%).
Hibride + electrice = benzinare + diesel
După creșterea rapidă a înmatriculărilor de mașini electrice numai cu baterie între 2013 și 2023, ponderea combinată a tuturor vehiculelor hibride și electrice numai cu baterie în 2023 a egalat-o pe cea a mașinilor pe benzină pură și diesel pură (48,3% față de 48,8%).
Cea mai mare pondere a mașinilor hibride și electrice în Finlanda
În 9 țări din UE, ponderea autoturismelor hibride și electrice în noile înmatriculări a depășit 50% în 2023. Cele mai mari cote au fost raportate în Finlanda (78%), cu 44% hibride și 34% electrice, Suedia (69%), cu 30%. % hibrid și 39% electric, și Țările de Jos (68%), cu 37% hibrid și 31% electric.