McLaren nu se grăbește cu electrificarea
Constructorul britanic de automobile sport de lux McLaren se va concentra în următorii zece ani pe dezvoltarea de automobile hibride şi estimează că dezvoltarea de modele care funcţionează doar cu benzină va înceta până în 2030.
„Vom dezvolta motoare pentru următorii zece ani, le vom vinde pentru următorii 15 ani, dar ne aşteptăm ca o mare parte a lumii să se alinieze în jurul datei de 2035 pentru o tranziţie totală spre automobilele electrice”, a spus Mike Flewitt pentru Financial Times.
Deşi alţi producători auto, precum Volkswagen, şi-au prezentat planurile cu privire la modele electrice, strategia anunţată de şeful McLaren are unul dintre cele mai precise calendare pentru electrificare anunţate de un producător auto.
Rivalul italian Ferrari a oferit puţine detalii cu privire la planurile sale de electrificare, iar Aston Martin a decis să îşi amâne programul de automobile electrice.
Primul McLaren 100% electric, doar după 2025
Mike Flewitt a adăugat că McLaren nu va lansa un automobil complet electric decât în a doua jumătate a acestui deceniu, din cauza constrângerilor tehnice legate de greutate, performanţe şi autonomie.
Marca McLaren, renumită pentru maşinile sale de Formula 1, a suferit o diminuare a vânzărilor din cauza pandemiei şi ar urma să livreze 2.700 de unităţi în acest an, cu 40% mai puţin decât anul trecut. Mike Flewitt a apreciat că McLaren va raporta pierderi în acest an şi a subliniat că este posibil ca industria globală a luxului să îşi revină abia în 2023.
„Este greu de estimat. Acesta este un produs discreţionar pe care clienţii nu îl cumpără de nevoie ci din plăcere, aşa că foarte mulţi oameni aşteaptă să revină încrederea”, a încheiat Mike Flewitt.
McLaren a anunţat în luna mai eliminare a 1.200 de locuri de muncă, adică un sfert din personal, din cauza impactului pandemiei de coronavirus.