UMB domină clasamentul constructorilor de autostrăzi. Doar turcii de la Nurol și austriecii de la POR au mai ținut pasul cu Umbrărescu

Publicat: 27 dec. 2024, 13:32, de Marian Apipie, în Transporturi , ? cititori
UMB domină clasamentul constructorilor de autostrăzi. Doar turcii de la Nurol și austriecii de la POR au mai ținut pasul cu Umbrărescu
UMB domină clasamentul constructorilor de autostrăzi. În imagine este lotul 4 al Autostrăzii Bucureștiului (A0 Nord) construit de UMB, zona podului peste lacul Cernica

Grupul UMB a cam rămas solitar pe șantierele drumurilor de mare viteză din România, o data cu darea în trafic, în luna noiembrie, a mai multor loturi de autostradă și drum expres. Potrivit clasamentului constructorilor în funcție de progresul înregistrat pe șantiere în luna noiembrie, prezentat de economica.net, UMB este lider. Mai mult decât atât, grupul de firme controlat de Dorinel Umbrărescu ocupă mai toate pozițiile clasamentului. În topul lunii noiembrie se mai află turcii de la Nurol și austriecii de la Porr.

UMB domină în continuare clasamentul constructorilor de autostrăzi din România. Cel mai puternic antreprenor român în materie de infrastructură rutieră a fost lider și în noiembrie, cu mențiunea că drumurile de mare viteză deja deschise în această lună nu au mai fost luate în calcul. Astfel, UMB s-a aflat pe primul loc, după un progres de 7 puncte procentuale pe lotul 4 al Autostrăzii Bucureștiului (A0 Nord). Realizat în proporție de o treime, cel mai mic lot al A0 este și cel mai dificil, din cauza podului ce trebuie construit peste Lacul Cernica, în zonă protejată (foto).

UMB domină clasamentul constructorilor de autostrăzi

Un avans de 4 puncte procentuale a raportat UMB și pe lotul 2 Domnești Târg – Răcăciuni al A7 Focșani – Bacău. Gradul de execuție a ajuns aici la 36%, potrivit datelor actualizate pe harta interactivă a CESTRIN. Tot un progres de 4 puncte procentuale a fost înregistrat și pe șantierul Drumului Expres Brăila – Galați. UMB a executat aici 87% din lucrări.

Grupul controlat de Dorinel Umbrărescu a mai avansat cu 3,9 puncte procentuale și pe lotul Mircești – Pașcani al A7 Bacău – Pașcani. UMB a realizat un sfert din lucrările de pe acest lot care include primul nod turbion din România, la intersecția cu Autostrada Unirii (A8).

Asocierea Nurol – Makyol a urcat în top

Asocierea turcă Nurol – Makyol a urcat în top după ce a înregistrat un progres de 3,5 puncte procentuale pe lotul 3 Pietroasele – Buzău al A7 Ploiești – Buzău. Constructorii turci au executat aproape un sfert din lucrările la ultimul lot intrat în execuție din Autostrada Moldovei (A7) Ploiești – Pașcani, finanțată prin PNRR, care ar urma să fie gata la finele anului viitor

Urmează în top austriecii de la Porr Construct, cu un avans de 3,3 puncte procentuale la secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a A1 Sibiu – Pitești. Lucrările la lotul care cuprinde și primul tunel veritabil la nivel de autostradă din România sunt executate în proporție de aproape 58%. Tot cu 3,3 puncte procentuale a progresat și UMB pe șantierul tronsonului Nădășelu – Zimbor din Autostrada Transilvania (A3). Aici lucrările se apropie de un grad de execuție de 82%.

Cel mai puternic constructor român de drumuri a avut un avans de 3 puncte procentuale și pe lotul 1 Focșani – Domnești Târg al A7 Focșani – Bacău, unde gradul de execuție a ajuns la 36%.

UMB domină clasamentul constructorilor de autostrăzi. Și chinezii s-au mișcat binișor

Topul continuă cu constructorul chinez CCECC, care a înregistrat un progres de 2,7 puncte procentuale pe lotul 3 al A0 Nord. De altfel, acest lot a fost dat parțial în trafic în luna noiembrie (o secțiune de 2,3 km).

UMB revine cu un avans de 2,38 puncte procentuale pe lotul Zimbor – Poarta Sălajului al A3. Stadiul fizic al lucrărilor a ajuns aici la peste 65%. Pe următoarea poziție din top se situează tot UMB, cu un progres de 1,9 puncte procentuale pe lotul 2 Trifești – Gherăești al A7 Bacău – Pașcani. De asemenea, UMB a avut un avans de 1,59 de puncte procentuale și pe lotul – lispă din Autostrada Lugoj – Deva (foto jos). Secțiunea de autostradă de la Margina la Holdea din A1, care cuprinde și faimoasele tuneluri pentru urși, este realizată în proporție de 4,75%.

UMB domină clasamentul constructorilor de autostrăzi

În top urmează asocierea Coni – Trace, cu un progres de 1,29 de puncte procentuale pe lotul 2 Mizil – Pietroasele al A7 Ploiești – Buzău. Deși este realizat în proporție de peste 98%, acest lot urmează să fie dat în trafic după finalizarea pasajelor peste autostradă, adică în primăvara anului viitor.

Următorul clasat, constructorul elen Aktor, a avut un avans de 1 punct procentual pe lotul 3 al A0 Sud. Lotul dintre Bragadiru și Joița din semi-inelul sudic al Autostrăzii Bucureștiului este realizat în proporție de 77%.

Ce loturi de autostradă și drum expres au fost deschise în acest an

Ce s-a inaugurat în 2024:

  • Autostrada Bucureștiului (A0) – Lotul 1 Sud: 17 km
  • Autostrada Bucureștiului (A0) – Lotul 2 Sud: 6 km
  • Autostrada Bucureștiului (A0) – Lotul 2 Nord: 9,5 km
  • Autostrada Bucureștiului (A0) – Lotul 3 Nord: 2,3 km
  • Autostrada Sibiu – Pitești (A1) – Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești: 16 km
  • Autostrada Buzău – Focșani (A7) Lotul 1 Buzău – Vadu Pașii: 1,5 km
  • Autostrada Buzău – Focșani (A7) Lotul 2 Vadu Pașii – Râmnicu Sărat: 31 km
  • Autostrada Buzău – Focșani (A7) Lotul 4 Mândrești Munteni – Focșani Nord: 11 km
  • Drum Expres de legătură Centura Oradea – Autostrada A3 (Biharia): 13 km
  • Drumul Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 1 Craiova – Robănești: 17,7 km
  • Drumul Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 4 Colonești – Pitești (A1): 19 Km
  • Autostrada Buzău – Focșani (A7) Lotul 3 Râmnicu Sărat – Mândrești Munteni: 36 km
  • Autostrada Ploiești – Buzău (A7) Lotul 1 Dumbrava (A3) – Mizil: 21 km

Citește și: Avem încă o autostradă în România! Un lot important a fost dat astăzi în trafic (VIDEO)