Egis, firma franceză gestionată de Clotilde Armand, câștigă contracte pe bandă rulantă în mandatul lui Drulă
Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, a semnat încă un contract de peste 20 de milioane de lei cu Asocierea condusă de Egis Romania SA, firma de suflet a lui Clotilde Armand, actualmente primar USR al sectorului 1. Ca să nu se supere nimeni, din Asociere face parte și Search Corporation SRL, firma româno-americanului Michael Stanciu.
Nu vă gândiți însă că această Asociere va construi vreun drum. Nici pe departe.
Prin contractul semnat, CNAIR se obligă să plătească celor două firme peste 20 de milioane de lei, pentru un studiu de fezabilitate și un proiect tehnic, documente necesare construcției Drumului Expres Craiova – Târgu Jiu.
Adică pentru niște hârtii care se vor adăuga sutelor de kilograme de maculatură asemănătoare, plătită de CNAIR în ultimii ani și care până la urmă nu a dus la construcția nici unui drum real.
Cei care sunt familiarizați cu domeniul infrastructurii rutiere știu că după ce aceste studii de fezabilitate sunt livrate, se constată că sunt lacunare, motiv pentru care se scoate din nou la licitație un contract pentru completarea lor, care mai înghite niște bani și mai duce la pierderea unor ani în care românii nu pot circula de fapt pe drumuri moderne.
O să spuneți că actualul contract este diferit, pentru că prevede și livrarea unui proiect tehnic. Nu vă bucurați prea tare!
Pentru că este foarte posibil ca în momentul în care se va ajunge la faza de construcție propriu-zisă, firma care va câștiga contractul pentru execuție să constate că proiectul este prost făcut și să ceară tot felul de modificări și de optimizări. Ceea ce va duce din nou la timp pierdut și bani cheltuiți în plus.
Deocamdată suntem însă în faza în care oamenii nu știu care sunt dedesubturile acestei afaceri, iar anumite firme pot câștiga fără emoții bani mulți, profitând de o conjunctură favorabilă.
Cine este Egis Romania?
Este subsidiara Grupului francez de proiectare, inginerie și consultanță în construcții Egis și care până în martie 2017 a fost condusă de actualul primar USR al sectorului 1, Clotilde Armand.
Ani de zile Egis România a încasat bani buni pentru supervizarea lucrărilor la autostrada Transilvania, deși pe această autostrada nu se mai făcea nimic, după plecarea americanilor de la Bechtell.
După un întreg scandal în urma căruia opinia publică românească a aflat cum se pot lua bani degeaba în România, Clotilde Armand, a părasit Egis Romania și a preluat supervizarea subsidiarei din Serbia a Egis. Bineînțeles că aceasta și-a păstrat și postul de membru în Consiliul de Administrație al Egis Bulgaria.
Cel care a preluat funcția de director general al Egis Romania la momentul respectiv, Alain de Penfentenyo, fusese înainte director de proiect al Egis în Algeria, unde din 2014, s-a ocupat de lucrările la autostrada algeriană Est-Vest. Proiectul autostrăzii, care urma să lege Marocul de Tunisia, a fost marcat și de un mare scandal de corupție, iar un an mai tărziu, 14 persoane, oficiali guvernamentali și oameni de afaceri algerieni, au fost condamnate la închisoare pentru luare de mită și trafic de influență în legătură cu lucrările. Tot în acest caz, 7 companii din China, Canada, Spania, Elveția și Japonia, au fost amendate.
Egis Romania SA și Search Corporation SRL abonate la contracte cu Ministerul transporturilor?
Așa pare, dacă ne uităm la multitudinea de contracte câștigate de aceaste două firme, în ultimii doi ani.
Încă de la începutul anului trecut, Search Corporation și Egis România au câștigat un contract de aproape 9 milioane de lei pentru realizarea studiului de fezabilitate al Drumului Expres Bacau-Piatra Neamt.
Tot anul trecut, în luna mai, Search Corporation împreună cu Primacons, semna un contract de 20 de milioane de lei pentru studiul de fezabilitate si proiectul tehnic păentru autostrada Brașov – Bacău.
Search Corporation și Mega Muhendislik Musavirlik se mai ocupă de studiul de fezabilitate și de proiectul tehnic pentru Drumul Expres Găești-Ploiești, contra sumei de15,8 milioane de lei.
La inceputul lunii septembrie 2020, firma lui Michael Stanciu împreună cu Egis România, firmă care a fost condusă în trecut de actualul primar al Sectorului 1, Clotilde Armand, semna contractul de 11 milioane de lei pentru realizarea studiilor de fezabilitate și proiectelor tehnice pentru Drumul Expres Pașcani-Suceava , în valoare de 11,7 milioane de lei și Suceava-Siret, în valoare de10 milioane de lei.
Tot în septembrie 2020, Search Corporation semna contractul pentru studiul de fezabilitate si proiectul tehnic pentru nodul rutier Cumpăna de pe A4, în valoare de peste 674 mii de lei.
În noiembrie, Asocierea Search Corporation – Egis International – Egis Romania – Formin, a obținut contractul de 15,2 milioane de lei pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru primul lot din drumul de mare viteza Baia Mare – Suceava, segmentul Baia Mare-Bistrița.
Și tot Asocierea Search Corporation- Egis Romania a câștigat contractul de 17,8 milioane de lei pentru studiul de fezabilitate al Drumului Expres Constanta – Tulcea.
Aceleiași asocieri i-a mai fost atribuit contractul de 11 milioane de lei pentru elaborarea studiului de fezabilitate pentru Drumul Expres Tișita-Albita, la care se adaugă contractul de 3,6 milioane de lei pentru studiul de fezabilitate al drumului expres care leagă centura orașului Satu Mare de Oar, la granița cu Ungaria, pe care Search Corporation l-a câștigat singură.
Este interesant că la preluarea mandatului, actualul ministru al transporturilor, Cătălin Drulă s-a grăbit să accepte rezilierea unor contracte cu firme care nu îi conveneau și să anuleze licitații din diverse diverse motive cusute cu ață alba. În schimb, același ministru nu a zis nici pâs despre hemoragia de contracte bănoase pe care cele două firme le-au câștigat pentru a face de fapt niște hărtii.
Ba mai mult, pare că nici în continuare nu observă aceste lucruri, care pentru oricine altcineva arată cel puțin straniu.